hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > اتمام پروژه‌های آبخیزداری در حوزه شهرک صنعتی شهرستان سمنان

اتمام پروژه‌های آبخیزداری در حوزه شهرک صنعتی شهرستان سمنان

معصومه منظمی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سمنان از به اتمام رسیدن پروژه‌های آبخیزداری و آبخوان داری شهرک صنعتی سمنان با اعتباری بالغ بر ۱۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال خبر داد.

منظمی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سمنان گفت: در حوزه آبخیز شهرک صنعتی سمنان عملیات آبخیزداری در قالب احداث سازه‌های سنگی – ملاتی به حجم ۶۴۰۰ هزار مترمکعب و در قالب ۸ بند و از اعتبارات صندوق توسعه ملی به مرحله اجرا درآمده است.

وی اهداف مورد نظر در اجرای این پروژه‌ها اشاره کرد و بیان داشت: در این پروژه‌ها اهدافی همچون کنترل سیلاب، جلوگیری از فرسایش خاک و رسوب، تقویت سفره‌های آب زیر زمینی و بهبود پوشش گیاهی دنبال می‌شود. این نوع سازه‌ها علاوه بر تجمیع آب، نقش موثری در تامین منابع آب برای مصارف مختلف کشاورزی و دامداری ساکنین منطقه خواهد داشت، و این موضوع با توجه به نوع معیشت غالب آن (کشاورزی و دامداری) و فراهم کردن امنیت غذایی جمعیت ساکن در منطقه قابل تامل است.

منظمی آبخیزداری را راهکاری عملگرا در راستای حفظ آب، خاک و پوشش گیاهی دانست و تصریح کرد: خشکسالی و کم آبی از جمله پیامد‌های تغییر اقلیم می‌باشد که به عنوان یکی از مشکلات و چالش‌های زیست محیطی مطرح است که از همین رو آبخیزداری اقدامی مناسب و سازگار برای مقابله با کم آبی بویژه برای اقلیم‌های خشک و نیمه خشک به شمار می‌آید.

  
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد