hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > موج افزایش کرونا در اصفهان ، نتیجه بی توجهی به نکات بهداشتی

موج افزایش کرونا در اصفهان ، نتیجه بی توجهی به نکات بهداشتی

بی توجهی مردم به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، موج افزایش آمار بیماران مبتلا به کرونا و بستری در بیمارستان‌های استان اصفهان را به دنبال داشته است.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ؛ معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و رئیس مرکز بهداشت استان گفت: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در جامعه ضعیف شده و شهروندان درمقابله با این ویروس بی توجه شده اند.
کمال حیدری، رعایت فاصله گذاری اجتماعی همراه با رعایت توصیه‌هایی همچون استفاده از ماسک را شرط اصلی کنترل شیوع کرونا ویروس در جامعه دانست و افزود: انتظار می‌رود با عمل به این توصیه ها، شیوع ویروس در جامعه مهارشود ، درحالیکه با این وضعیت فاصله گذاری، استفاده نکردن از ماسک و وسایل بهداشتی، باز هم شاهد افزایش آمار بیماران هستیم.
وی در خصوص درگیری کودکان به این بیماری هم گفت: واقعیت این است که هرچه جامعه بیشتر درگیر بیماری کرونا شود، گروه‌های سنی بیشتری را مبتلا می‌کند و با افزایش تردد‌ها و ارتباطات افراد، آلودگی هم بیشتر و مبتلایان به کرونا افزایش می‌یابد و به طور طبیعی، آمار بستری هم در بیمارستان‌ها بیشتر می‌شود.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به جدی گرفته نشدن خطر کرونا در بین افراد جامعه افزود: بار‌ها اعلام شده که هر فرد ملزم ، به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است در حالیکه تمام افراد جامعه فعالیت‌های خود را از سرگفته اند و تعهد به اجرای آن می‌دهند، اما در عمل بی توجه اند و این کاهش مسوولیت اجتماعی بزرگترین نقطه ضعف در جامعه است.
طاهر چنگیز رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان هم با ابراز نگرانی از شرایط کنونی استان گفت: مردم از حضور غیرضروری در اجتماعات خودداری و درصورت ضرورت حتما از ماسک استفاده کنند.










امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد