hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > فارس > نخستین مدرسه ایمنی و آتش‌نشانی کشور در شیراز آغاز به کار کرد

نخستین مدرسه ایمنی و آتش‌نشانی کشور در شیراز آغاز به کار کرد

نخستین مدرسه ایمنی و آتش‌نشانی کشور در مقطع تحصیلی متوسطه دوم و در شاخه فنی و حرفه‌ای، در شیراز آغاز به کار کرد.
رئیس سازمان آتش‌نشانی شهرداری شیراز در آئین آغاز فعالیت این مدرسه گفت: رشته ایمنی و آتش نشانی با هدف مهارت آموزی و بالابردن سطح آگاهی و آموزش های تخصصی در شیراز و شاخه فنی و حرفه ای راه اندازی گردید.
 
هادی عیدی‌پور گفت: با توجه به اشتیاق و علاقه دانش آموزان به شغل آتش نشانی و تعامل آموزش و پرورش و سازمان آتش نشانی شیراز با یکدیگر، رشته "ایمنی و آتش‌نشانی"   با هدف مهارت آموزی و بالابردن سطح آگاهی و آموزش های تخصصی در شیراز و شاخه فنی و حرفه ای راه اندازی گردید.
 
او گفت: آموزش و پرورش فارس در یک تفاهم نامه و انعقاد قرارداد با سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز بر ضرورت این رشته تحصیلی در جامعه با رویکرد تربیت نیروهای متخصص و استفاده از نیروهای کارآزموده در جذب شرکت ها، ارگان ها و نهادهای مختلف در شهر شیراز و استان فارس تاکید کرد.
 
عیدی پور با تاکید بر فراگیری دروس تخصصی دانش آموزان این رشته نوبنیاد که شامل تمامی دروس آتش نشان حرفه ای می باشد خاطر نشان کرد: این رشته برای۲۷ دانش آموز در مقطع دهم و با سپری کردن مراحل گزینش توسط آموزش و پرورش اجرایی می شود.
 
رئیس سازمان آتش‌نشانی شهرداری شیراز گفت: دانش آموزانی که رشته آتش نشانی را در هنرستان انتخاب می کنند؛ آموزش های عملی و تئوری را زیر نظر کارشناسان و مربیان سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی و مربیان آموزش و پرورش سپری می کنند.
 
وی یادآور شد: خوشبختانه در مقطع کاردانی و کارشناسی نیز امکان ادامه تحصیل فارغ التحصیلان وجود دارد و در پایان دوره هنرستان، این افراد باید دوره کارورزی را در ایستگاه ها در کنار آتش نشانان سپری کنند تا از نزدیک با شرایط روحی و جسمی آتش نشانان آشنا شوند و با دستور، نظارت روسا و فرماندهان در ماموریت های واقعی حضور یابند تا یافته های علمی و عملی پر بارتر شود.
 
عیدی پور گفت: از دانش آموزانی که در مرحله انتخاب رشته پایه دهم قرار دارند دعوت می شود؛ در صورت شناخت از توانمندی و علاقه خود می توانند از سال دهم متوسطه، رشته آتش نشانی را به عنوان حرفه آینده خود انتخاب کنند و از هم اکنون با پرورش خلاقیت، بالا بردن سطح جسمانی و دانش ایمنی و آتش نشانی با هدف خدمت به همنوع و نجات جان و مال آن ها، وارد این حرفه شریف شوند.
انتهای پیام
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد