hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اجتماعی > انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین جهاد دانشگاهی و بنیاد «بخشش»

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین جهاد دانشگاهی و بنیاد «بخشش»

برای نخستین بار و در آستانه هفته جهانی ناشنوایی، تفاهم‌نامه همکاری بین معاونت آموزش و کارآفرینی جهاد دانشگاهی و بنیاد خیریه شنوایی‌بخشی شفا (بخشش) با هدف کارآفرینی و ایجاد بسترهای اشتغال‌زایی ناشنوایانِ مستعد به امضا رسید.

برای نخستین بار و در آستانه هفته جهانی ناشنوایی، تفاهم‌نامه همکاری بین معاونت آموزش و کارآفرینی جهاد دانشگاهی و بنیاد خیریه شنوایی‌بخشی شفا (بخشش) با هدف کارآفرینی و ایجاد بسترهای اشتغال‌زایی ناشنوایانِ مستعد به امضا رسید. 

به گزارش روابط‌عمومی بنیاد «بخشش»، در نشستی که به همین منظور و با حضور دکتر غفوریان، معاون آموزش و کارآفرینی، دکتر ابراهیمی رومنجان، سرپرست اداره کل توسعه کارآفرینی و اشتغال جهاد دانشگاهی، دکتر محمد اجل لوئیان، مدیرعامل، اسکندری، معاون فناوری اطلاعات، خانم دکتر آذری، مدیر کارگروه کارآفرینی و قربانی، مدیر روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی بنیاد «بخشش» و مدیران و کارشناسان مربوطه برگزار شد، دکتر غفوریان، معاون آموزش و کارآفرینی جهاد دانشگاهی با ابراز خرسندی از انعقاد قرارداد همکاری با بنیاد «بخشش» اظهار کرد: جهاد دانشگاهی ظرفیت‌های خوبی دارد و این مؤسسه به عنوان بخش خصوصی می‌تواند از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های کارآفرینی خدمات مختلف و نیز ظرفیت‌های خیرین استفاده کند. او با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی یک نهاد انقلابی است افزود: خوشحالیم که ورود جهاد دانشگاهی در حوزه امور خیر و اشتغال کار خود را با یک مؤسسه خیریه تخصصی در حوزه سلامت آغاز می‌کند. دکتر ابراهیمی رومنجان، سرپرست اداره کل توسعه کارآفرینی و اشتغال جهاد دانشگاهی، از ارائه یک الگو و مدل جدید برای همکاری با مؤسسات‌، بخش خصوصی و خیرین خبر داد و خاطرنشان کرد: جهاد دانشگاهی تجارب خوبی در حوزه اشتغال، آموزش و کارآفرینی دارد و می‌تواند در توسعه کسب‌وکار‌های خرد و خانگی و‌... به کمک بخش خصوصی بیاید. او در ادامه با اشاره به تجارب، مأموریت‌ها و مسئولیت‌های خوب این نهاد گفت: پرداختن به مسئولیت اجتماعی و فعالیت‌های خیریه‌ای می‌تواند به بستر خوب همکاری جهاد دانشگاهی و مؤسسات و مراکز خیریه تبدیل شود.

دکتر محمد اجل لوئیان، مدیر‌عامل بنیاد خیریه شنوایی‌بخشی شفا (بخشش) نیز در این مراسم با اشاره به توانمندی‌ها و اعتبار جهاد دانشگاهی گفت: در بسیاری از زمینه‌ها، جامعه معلولان مشکلات متعددی دارد و ما انتظار داریم بتوانیم با همکاری جهاد دانشگاهی برخی از این مشکلات، به‌ویژه در حوزه کارآفرینی و نیز مسائل اجتماعی و فرهنگی را در حوزه ناشنوایی برطرف کنیم. او از جهاد دانشگاهی و همکاران معاونت آموزش و کارآفرینی خواست تا جامعه هدف این مؤسسه را در حوزه‌های مختلف یاری کنند. در ادامه خانم دکتر آذری، رئیس کارگروه کارآفرینی و اشتغال این بنیاد نیز با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی نهاد علمی، فرهنگی و کارآفرینی است، گفت: جامعه هدف ما در همه استان‌ها نیاز به آموزش و مهارت‌آموزی دارد و جهاد می‌تواند در همه استان‌ها پیشرو این امر مهم باشد. اسکندری، معاون پشتیبانی و فناوری اطلاعات «بخشش» نیز ضمن برشمردن سرفصل‌ها و وظایف و اهداف اولیه این بنیاد در حوزه‌های کاشت، تأمین قطعات و پشتیبانی‌های پس از کاشت، توان‌بخشی، به‌روز‌سازی دستگاهای پروتز و... خاطر‌نشان کرد: دو موضوع برای «بخشش» جزء اهداف استراتژیک، ماندگار و حیات‌آفرین محسوب می‌شود: یکی موضوع پیشگیری ژنتیک و دیگری توسعه همکاری‌های آموزشی، مهارت‌آموزی و اشتغال که امیدواریم با مدد الهی، همت و تلاش و مدیریت دو‌سویه و حمایت خیرین عزیز، در این زمینه نیز به توفیقات مهمی نائل آییم. همچنین قربانی، مدیر روابط‌عمومی «بخشش»، به موضوع کلیدی و مهم مستندسازی این رخداد مهم اشاره و بر آن تأکید کرد.

 

منبع: sharghdaily-944349

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد