hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > ۴ فقره آتش‌سوزی در مناطق مرتعی استان سمنان

۴ فقره آتش‌سوزی در مناطق مرتعی استان سمنان

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت:۴ فقره آتش‌سوزی در مناطق مرتعی استان سمنان در سه ماهه ابتدایی سالجاری رخ داد.

علیرضا ابوطالبی در آئین تودیع و معارفه مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با اشاره به اینکه حفاظت از عرصه‌های طبیعی استان سمنان و جلوگیری از وقوع آتش‌سوزی مهم‌ترین رویکرد این نهاد است، اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون چهار فقره آتش‌سوزی در مناطق مرتعی استان رخ‌داده است و خوشبختانه در این مدت آتش‌سوزی در جنگل‌ها ایجاد نشده است.

وی بابیان اینکه عرصه‌های مرتعی طعمه آتش شده بعد از گذشت حداکثر دو تا سه سال مجدد ترمیم و بازسازی می‌شود، افزود: یک درخت سالیان سال طول می‌کشد به یک درخت تنومند تبدیل شود.

فرمانده یگان حفاظت از منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با تأکید بر اینکه بیشترین مناطق بحرانی در حوزه آتش‌سوزی در عرصه‌های مرتعی و جنگلی شهرستان‌های میامی، شاهرود و مهدی‌شهر است، خاطرنشان کرد: وضعیت مراتع استان سمنان به سه بخش بحرانی، نیمه بحرانی و امن دسته‌بندی می‌شوند.

ابوطالبی بابیان اینکه ۳۵ هزار هکتار از مناطق جنگلی سمنان در وضعیت بحرانی قرار دارند، تصریح کرد: علت وقوع ۹۵ درصد آتش‌سوزی‌ها در عرصه‌های منابع طبیعی استان عامل انسانی است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد