hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اجتماعی > خشکسالی و حوادث شدید آب‌وهوایی در راه است؟

خشکسالی و حوادث شدید آب‌وهوایی در راه است؟

تغییرات اقلیمی چیزی بیش از یک کلمه است و با افزایش شدید شرایط آب‌وهوایی، نادیده گرفتن تأثیر آن بر اکوسیستم‌ها و زیرساخت‌های انسانی غیرممکن می‌شود.

محققان هشدار دادند خشکسالی و حوادث شدید آب‌وهوایی در حال افزایش است.

به گزارش ایسنا، الگو‌های آب‌وهوایی شدید در کنار سال‌های مرطوب شدیدتر هنجار مدرن هستند و تجزیه‌وتحلیل‌ها آشکار کردند که این الگو‌های فصلی در آینده شدیدتر خواهند شد.

برای مثال، ایالات‌متحده می‌تواند انتظار نوسانات بزرگ‌تری را بین سال‌های پر بارندگی و تابستان‌های خشک‌تر تا پایان قرن جاری داشته باشد. این یافته‌ها بر اساس داده‌های بارش، حلقه‌های درختان تاریخی و مدل‌های آب‌وهوایی است که نشان می‌دهد تغییرات آب‌وهوا، الگو‌های آب‌وهوای آمریکای شمالی را به سمت موارد افراطی سوق داده است که پیش از دوران صنعتی دیده نشده بود.

مقیاس تغییراتی که اکنون و در آینده شاهد آن هستیم، در بسیاری از مناطق به‌طور چشمگیری بزرگ‌تر از تغییرات آب‌وهوایی طبیعی است که قبلاً دیده‌ایم. این تنوع نگران‌کننده است، زیرا غیرقابل پیش‌بینی بودن را برای مدیریت آب‌وهوا معرفی می‌کند.

پیامد‌های این یافته‌ها فراتر از پیش‌بینی آب‌وهواست، آن‌ها بخش‌هایی از کشاورزی گرفته تا برنامه‌ریزی شهری را تحت تأثیر قرار می‌دهند.

ترکیب خشکسالی‌های خشک‌تر از گذشته و توده‌های مرطوب‌تر از دوران قبلی، چالش‌های مهمی را نه تنها برای مدیریت منابع آب، بلکه برای حفظ بهره‌وری کشاورزی و حفاظت از زیرساخت‌ها ایجاد می‌کنند. این تغییرات در الگو‌های آب‌وهوا می‌تواند اکوسیستم‌ها را تحت فشار قرار دهد، بار اقتصادی ایجاد کند و آسیب‌پذیری جوامع را افزایش دهد.

ارث گزارش کرد در حالی که مهار تغییرات آب‌وهوایی یک اولویت جهانی است، تلاش‌های محلی و منطقه‌ای برای سازگاری با این شرایط نوظهور به همان اندازه مهم هستند.

از سرمایه‌گذاری در شیوه‌های مدیریت پایدار آب گرفته تا بازنگری در برنامه‌ریزی شهری و راهبرد‌های کشاورزی، سازگاری باید بخشی از راه‌حل باشد.

با برداشتن گام‌های فعال کنونی، دولت‌ها، کسب‌وکار‌ها و جوامع می‌توانند ضربه‌های افراطی‌های آب‌وهوایی آینده را کاهش دهند و آینده‌ای انعطاف‌پذیرتر و پایدارتر را برای نسل‌های بعدی تضمین کنند.

بیش از ۴۷ هزار نفر در اروپا در سال ۲۰۲۳ بر اثر دمای بالا جان خود را از دست داده‌اند. آمار مرگ ناشی از گرما در تابستان سال جاری هنوز به صورت رسمی اعلام نشده است، اما پیش‌بینی‌ها از افزایش این آمار خبر می‌دهد.

منبع: fararu-773852

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد