hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > فارس > اهتزاز پرچم حرم سوم اهل‌بیت(ع) در شیراز

اهتزاز پرچم حرم سوم اهل‌بیت(ع) در شیراز

پرچم سومین حرم اهل‌بیت(ع) در سالروز رحلت نبی مکرم اسلام(ص) و سبط اکبر ایشان امام حسن مجتبی(ع) و با حضور مسئولان، در شهرداری منطقه دو شیراز، به اهتزاز درآمد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز در این آیین گفت: مفتخریم در روز رحلت پیامبر عظیم‌الشأن اسلام(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) و همچنین در آستانه شهادت امام رضا(ع) شاهد برافراشته شدن پرچم سومین حرم اهل‌بیت(ع) در شیراز هستیم.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری شیراز، آیت‌الله لطف‌الله دژکام افزود: مردم شیراز همواره در مسیر اهل‌بیت(ع) ایستاده بوده‌اند و از تمام مسؤولان برای تلاش و انجام حرکت‌های ارزشمند فرهنگی و عمرانی با همت شورای اسلامی شهر و تلاش جهادی شهرداری شیراز، قدردانی کرده و تلاش آنان را ارج می‌نهیم.

وی طرح مسجدمحوری را هم ارزشمند دانست و برافراشته شدن پرچم سومین حرم اهل‌بیت(ع) در شیراز را مایه افتخار دانست و از تمامی مسؤولان از استانداری تا مجلس شورای اسلامی برای تلاش در راستای سومین حرم اهل‌بیت(ع) بودن تشکر کرد.

 

امام‌جمعه شیراز تاکید کرد: حکمت و فلسفه ما ایرانی‌ها نور بوده و امامزاده‌های عظیم‌الشأن در شیراز که سرآمدشان حضرت شاهچراغ (ع) است هم نورانیت به شهر ما افزوده‌اند، نوری که از امامزادگان واجب‌التعظیم ما می‌تابد باید تمام جهان را روشن کند و به همت همه ما نیاز دارد.

دژکام گفت: شیراز جهان‌شهر است و می‌خواهیم چراغ هدایت در مقابل جهانیان روشن کند، پرچم سومین حرم اهل‌بیت(ع) راهنمای سبک زندگی ایرانی اسلامی است که امروز در شهر ما برافراشته شده است.

نماینده ولی فقیه در فارس خاطرنشان کرد: شیراز ظرفیت دارد در جهان اسلام بدرخشد و وظیفه تک‌تک ما هست در این راستا گام برداریم و از نظر سبک زندگی و... باید الگو باشد.

شیراز در عشق به اهل بیت(ع) سابقه دیرینه دارد

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز هم ضمن قدردانی از مدیران و دستگاه‌ها و مسئولانی که اهتزاز این پرچم را پیگیری کردند، گفت: شیراز در ابراز ارادت و عشق به اهل بیت(ع)، سابقه دیرینه دارد.

سید ابراهیم حسینی ادامه داد: اقدامات شهرداری شیراز در خدمات‌رسانی به زوار اربعین حسینی(ع) در مرز شلمچه نیز از محبت و ارادت شیرازی‌ها به اهل‌ییت(ع) است.

 وی با یادآوری اینکه شانزده سال قبل رهبر معظم انقلاب، شیراز را حرم سوم اهل بیت(ع) نامیدند، گفت: ایران ام‌القرای جهان اسلام است و کارهای زیادی طی ۲ سال گذشته که در عمر شورای اسلامی ششم گنجانده شده است و آیت‌الله دژکام و مسئولان شیراز در جمع‌بندی به این نتیجه رسیدند برای قرار گرفتن شیراز در تراز سومین حرم اهل‌بیت(ع) به یک سند نیاز است که این سند رونمایی شد و برنامه این سند در حال اجراست.

حسینی ضمن ابراز امیدواری نسبت به اینکه شورای اسلامی شهر و شهرداری شیراز تا پایان مهرماه برنامه عملیاتی این سند را ارائه دهند، افزود: برنامه امروز یک خط از کتاب قطوری است که ۲۰ سال آینده این شهر را با محوریت حرم حضرت احمدبن موسی(ع) نشان خواهد داد.

 

او گفت: شیراز باید از جمیع جهات الگو باشد و برنامه ۲۰ سال آینده این است که شیراز در تمام جهان اسلام یک مدل اسلامی شود که این امر به همراهی تمام دستگاه‌ها و مردم نیاز دارد.

حسینی همچنین گفت: از تمام مسئولان برای اجرای سند سومین حرم اهل‌بیت(ع) استدعای مساعدت داریم و خرسندیم که با اقدامات انجام شده شورای اسلامی شهر و شهرداری شیراز به عنوان یک مجموعه جهانی می‌درخشد و اخبار خوب شهر ما موجب حضور وزیر کشور در افتتاح پروژه‌ها می‌شود.

آینده شیراز چشم‌نواز و درخشان است

 شهردار شیراز نیز در این آیین گفت: ۱۶ سال پیش رهبر معظم انقلاب لقب سومین حرم اهل‌بیت(ع) را به شیراز دادند و امروز با اهتمام نماینده ولی فقیه در استان، استاندار فارس و شورای اسلامی شهر و شهرداری شیراز شاهد برافراشته شدن پرچم سومین حرم اهل‌بیت(ع) در شیراز هستیم.

محمدحسن اسدی گفت: سند تهیه شده سومین حرم اهل‌بیت(ع) هم چندی قبل رونمایی شد و امروز نیز پرچم سومین حرم اهل‌بیت(ع) با طول میله ۵۰ متری نصب می‌شود که در کشور بی‌نظیر است.

وی ضمن ابراز امیدواری نسبت به اینکه شیراز با اتفاقات عمرانی، فرهنگی و با تهیه سند سومین حرم اهل‌بیت(ع) و برافراشتن این پرچم شاهد پیشرفت خوبی باشد، گفت: بدین ترتیب علاوه بر پرچم ملی یک پرچم مخصوص شهر شیراز داریم و پرچم سومین حرم اهل‌بیت(ع) علاوه بر اینکه در این مکان برافراشته شد برای قرار گرفتن بر روی میز ادارات نیز در نظر گرفته شده است.

افتتاح پروژه‌های شهرداری با حضور وزیر کشور

 

شهردار شيراز همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خدمت و هفته دولت اظهار کرد: این مراسم قرار بود در هفته دولت برگزار شود که امروز شاهد برگزاری آن هستیم و میزبان وزیر کشور برای افتتاح و آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های شهرداری شيراز در روزهای آتی خواهیم بود.

وی گفت: شورای اسلامی شهر و شهرداری شيراز یک بسته ۵۰ هزار میلیاردی را سال گذشته تعریف کرد و امسال نیز یک بسته ۱۰۰ همتی تعریف کرده‌ایم که این بسته تحول زیادی در سومین حرم اهل بیت‌(ع) ایجاد خواهد کرد.

پرچم سومین حرم اهل‌بیت(ع)‌ یکی از بزرگترین پرچم‌های برافراشته در ایران اسلامی است

شهردار منطقه ۲ شهر شیراز نیز در این مراسم گفت: دکل این پرچم یک دکل ۵۰ متری است که دومین دکل با ارتفاع بالا در کشور است و خود پرچم در ابعاد ۲۰ در ۱۰ بزرگترین اندازه پرچمی است که در ایران اسلامی به اهتزاز درمی‌آید.

محمد مقدس‌زاده ادامه داد: طراح پرچم، مسعود نجابتی جزو برجسته‌ترین طراحان کشوری و جهان اسلام است و دارای طراحی فاخری است.

 

انتهای پیام

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد