hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > چندرسانه ای > ویدئو > (ویدئو) شکوه گوزن قرمز هیرکانی در البرز شمالی

(ویدئو) شکوه گوزن قرمز هیرکانی در البرز شمالی

مرال، یا گوزن قرمز، که در گویش مازندرانی به آن گاو کوهی (اشکار گو) نیز گفته می‌شود، یکی از بزرگترین گونه‌های گوزن و بزرگترین گوزن بومی ایران است.

 

حامد تیزرویان، محقق و عکاس حیات وحش و مهدی کیا، مسئول منطقه حفاظت شده البرز مرکزی شمالی در نوشهر ویدئویی را به صورت مشترک در صفحه‌های اینستاگرامی خود منتشر کرده‌اند که تعدادی مرال را در منطقه حفاظت شده البرز مرکزی شمالی نشان می‌دهد.

به گزارش فرارو، این دو فعال محیط زیست در خصوص این ویدئو نوشته‌اند: «امیدوارم آن‌هایی که این عظمت را دوست دارند در ایام گاوبانگی پیش رو به ما محیط‌بانان کمک کنند. گاوبانگی فرایندی است که یک بار در طول سال برای این موجود می‌تواند اتفاق بیافتد تا مرال نر با بانگ‌های خود مرال‌های ماده را در قلمروی جمع کرده و امکان بقای نسل خود را ایجاد کند.»

مرال، یا گوزن قرمز، که در گویش مازندرانی به آن گاو کوهی (اشکار گو) نیز گفته می‌شود، یکی از بزرگترین گونه‌های گوزن و بزرگترین گوزن بومی ایران است. در گذشته، این حیوان به تعداد زیادی در بیشتر مناطق جنگلی سواحل دریای خزر و کوه‌های البرز یافت می‌شد، اما بر اساس شواهد محققان در سال‌های اخیر بیش از ۸۰ درصد جمعیت این گونه ارزشمند در شمال کشور از بین رفته است.

جنگل‌های هیرکانی ایران، با قدمت ۴۰ میلیون سال، از با ارزش‌ترین جنگل‌های دنیا محسوب می‌شود که تیرماه ۱۳۹۸ به عنوان دومین میراث

منبع: fararu-770700

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد