hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اجتماعی > ثبت تولد ۶ توله‌یوز در توران؛ پایان تصادفات یوز‌ها با فنس‌کشی محور میامی_کاهک

ثبت تولد ۶ توله‌یوز در توران؛ پایان تصادفات یوز‌ها با فنس‌کشی محور میامی_کاهک

«۶ مورد تولد یوزپلنگ جدید در منطقه ثبت شده که امری ارزشمند است. بحث فنس کشی امری ضروری است، اما در این حوزه باید تدبیری کنیم تا مردم پس از اجرای فنس کشی از محدودیت‌های سرعت، ابراز ناراحتی نداشته باشند.»

آیین آغاز عملیات اجرایی فنس کشی محور میامی_کاهک و بالعکس، محدوده تردد یوزپلنگ آسیایی در شهرستان میامی با حضور هاشمی استاندار سمنان و نماینده مردم شاهرود در محور میامی-سبزوار در منطقه میاندشت برگزار شد.

به گزارش ایسنا، احمد عجم نماینده شاهرود و میامی در آیین آغاز عملیات اجرای فنس کشی محور میامی-کاهک اظهار کرد: این پروژه با اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیارد ریال و از محل اعتبارات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور به طول ۲۶ کیلومتر اجرایی می‌شود.

وی با تقدیر از مسئولان سازمان حفاظت محیط زیست کشور و اداره کل حفاظت محیط زیست استان و شهرستان میامی افزود: اجرای این پروژه در حفاظت از حیات وحش نقش مهمی دارد.

نماینده مردم شهرستان‌های شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی از توران به عنوان مهمترین زیستگاه یوزپلنگ آسیایی نام برد و تصریح کرد: ۶ مورد تولد یوزپلنگ جدید در منطقه ثبت شده که امری ارزشمند است.

هاشمی ادامه داد: بحث فنس کشی امری ضروری است، اما در این حوزه باید تدبیری کنیم تا مردم پس از اجرای فنس کشی از محدودیت‌های سرعت، ابراز ناراحتی نداشته باشند.

استاندار سمنان گفت: حفظ این گونه با ارزش جانوری بسیار با اهمیت است، چرا که حوزه زیست انسانی، گیاهی و جانوری از یکدیگر قابل گسست نیستند.

وی بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های مردمی تاکید و تصریح کرد: مردم بهترین حافظان منابع طبیعی و محیط زیست هستند.

منبع: fararu-769423

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد