hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > فارس > افتتاح سه طرح آبرسانی در شهرستان نی‌ریز

افتتاح سه طرح آبرسانی در شهرستان نی‌ریز

همزمان با هفته گرامیداشت خدمات دولت، طی مراسمی با حضور مسئولان استانی، سه طرح آبرسانی در بخش قطروئیه از توابع شهرستان نی‌ریز در استان فارس افتتاح شد.

مدیرعامل آبفا فارس در این آیین گفت: در هفته دولت امسال ۶۴ پروژه آب و فاضلاب  شامل ۵۸ پروژه آبرسانی و ۶ پروژه بزرگ فاضلاب با اعتباری بالغ بر ۸۰۰ میلیارد تومان در ۳۰ شهر و ۲۵۰ روستای استان به بهره برداری می رسد.

وی با اشاره به طرح مورد افتتاح اظهار کرد: شرکت آبفا استان فارس پیش از این طرح نیز به منظور رفع مشکل کم آبی در مجموعه روستایی بخش قطرویه شهرستان نی ریز، اقدامات متعددی انجام داده که متاسفانه به دلیل تداوم خشکسالی ها، موفقیت خاصی در این خصوص حاصل نشده است و مردم این منطقه کماکان با مشکل کم آبی مواجه بودند.

شبانی اضافه کرد: طبق مطالعات کارشناسی دقیق، تنها راهکار ممکن به منظور برون رفت از این بحران، استفاده از ظرفیت آب ذخیره ی سد چشمه ی عاشق تشخیص داده شد که خوشبختانه با همکاری مجتمع فولاد غدیر نی ریز در قالب طرح های مسئولیت اجتماعی، خط انتقال این طرح از سد چشمه عاشق تا محل احداث پکیج تصفیه آب به طول ۵ کیلومتر توسط این مجتمع فولاد اجرا و امکان احداث تصفیه خانه ی آب فراهم گردید.

رئیس هیئت مدیره شرکت آبفا استان فارس افزود: در همین راستا از محل این پکیج تا روستاهای ریزآب نیز خط انتقالی به طول ۱۶ هزار متر با مشارکت شرکت آبفا فارس و بسیج سازندگی استان اجرا شده است.

شبانی اضافه کرد: به منظور تأمین پایدار آب شرب و رفع مشکل کمبود آب در روستاهای بخش قطرویه اعم از مجموعه ی روستایی ریزآب، بن کلاغی، مجموعه رودخور و کارگاه، مجموعه ی وزیره و مجموعه کت آباد ، طرح آبرسانی از سد چشمه عاشق شامل اجرای ۲۱ کیلومتر خط انتقال، طراحی و اجرای پکیج تصفيه آب ( فیلتر شنی)، از طرف شرکت آبفا فارس در دستور کار قرار گرفت و امروز در هفته گرامیداشت هفته دولت گشایش می یابد.

به گفته این مقام مسئول در این طرح آبرسانی که با اعتباری بالغ ۶۵۰ میلیارد ریال آماده بهره برداری شده، پکیج تصفیه آب از نوع فیلتر شنی با دبی خروجی ۶۰ لیتر بر ثانیه طراحی و نصب شده است که آب شرب روستاهای بخش قطرویه، شامل ۹۵ روستا و آبادی، با جمعیتی بالغ بر۱۲ هزار نفر در قالب ۳۸۰۰ خانوار را از محل سد چشمه عاشق تأمین می کند.

مدیر عامل شرکت آبفا استان فارس گفت: همزمان با این پروژه، طرح آبرسانی به شهر قطروئیه شامل یک باب مخزن بتنی هزار متر مکعبی و ۲۰۰ متر خط انتقال با صرف اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیون ریال و همچنین طرح آبرسانی به شهر نیریز شامل حفر، تجهیز و برقرسانی به یک حلقه چاه با اعتباری بالغ بر ۷۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

شبانی طرح های آبرسانی مورد بهره برداری شهرستان نی ریز در هفته دولت را سه طرح با اعتبار مجموع ۸۷۰ میلیارد ریال عنوان کرد.

انتهای پیام

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد