hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > اجرای پویش «کالای بدون قیمت نخریم» در استان سمنان

اجرای پویش «کالای بدون قیمت نخریم» در استان سمنان

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت سمنان با اشاره به تمهیدات این سازمان برای مقابله با گران‌فروشان گفت: پویش «کالای بدون قیمت نخریم» در استان اجرایی می‌شود.

مهدی یحیایی با اشاره به اینکه نصب برچسب قیمت و صدور برگ خرید نقش مؤثری در افزایش شفافیت بازار ایفا می‌کند، اظهار داشت: اجرای پویش کالای بدون قیمت نخریم در استان در دستور کار است.

وی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان را در اولویت این نهاد برشمرد و افزود: تمامی واحدهای صنفی و تولیدی نصب برچسب قیمت روی اجناس و ارائه صورت‌حساب معتبر به مشتریان ضروری و لازم‌الاجرا است.

جلوگیری از افزایش بی‌رویه قیمت‌ها در بازار عرضه کالا

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با تأکید بر اینکه در راستای اجرای این پویش با متخلفان برابر با قانون برخورد خواهد شد، تصریح کرد: جلوگیری از افزایش غیرمعقول و غیرقانونی قیمت کالاها در دستور کار قرار دارد.

یحیایی بابیان اینکه کاهش تخلفات اقتصادی از مزایای مهم اجرای این طرح است، تصریح کرد: اجحاف به اقشار آسیب‌پذیر جامعه، رعایت ضرایب سود مصوب، درج قیمت و نصب نرخ نامه از سوی بازرسان سازمان با جدیت رصد و پایش می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این طرح هم‌زمان با سراسر کشور در استان سمنان نیز اجرایی می‌شود، گفت: ایجاد شرایط سالم برای انتخاب کالا و خدمات برای مصرف‌کنندگان از دیگر اهدافی است که در راستای اجرای پویش بدون قیمت نخریم دنبال می‌شود.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان سازمان صمت استان سمنان بابیان اینکه عموم مردم می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب را به این سازمان اطلاع دهند، تصریح کرد: بر اساس فصل هشتم قانون نظام صنفی و قانون تعزیرات حکومتی عدم درج قیمت کالا و خدمات به‌عنوان تخلف صنفی محسوب می‌شود و شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده تخلفات صنفی موارد را از طریق سامانه ۱۲۴ ستاد خبری سازمان منعکس تا توسط بازرسان و کارشناسان سازمان مورد رسیدگی قرار گیرد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد