hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > کارگران کاشی اصفهان خواستار پرداخت مطالبات خود شدند/ وعده‌هایی که عملی نمی‌شود

کارگران کاشی اصفهان خواستار پرداخت مطالبات خود شدند/ وعده‌هایی که عملی نمی‌شود

جمعی از کارگران کارخانه کاشی اصفهان نسبت به عدم پرداخت معوقات و رسیدگی به مطالبات خود اعتراض کردند.
جمعی از کارگران کارخانه کاشی اصفهان نسبت به عدم پرداخت معوقات و رسیدگی به مطالبات خود اعتراض کردند.
شرکت صنایع کاشی اصفهان با قدمتی نزدیک به نیم قرن یکی از بزرگترین کارخانه‌های تولید کننده کاشی ایران است که سهم بالایی در صادرات این محصول دارد؛ اما از آغاز دوران خصوصی سازی‌ها و سیاست‌های غلط در این زمینه، بارها زنگ خطر تعطیلی این کارخانه به صدا در آمد و چندین خط تولید این شرکت تولیدکننده کاشی نیز به دلیل مشکلات اقتصادی به فعالیت خود پایان داد.
حجت قربانی سرپرست کارگران کارخانه کاشی اصفهان با اشاره به اعتراض جمعی از کارگران کارخانه به دلیل عدم رسیدگی به مطالباتشان اظهار داشت: روز به روز به میزان بدهی‌های کارخانه به کارگران افزوده می‌شود اما کسی پاسخگوی عدم پرداخت معوقات نیست. با شروع سال 99 هنوز حقوقی به حساب کارگران واریز نشده و این موضوع پیشتر هم در سال‌های گذشته اتفاق افتاده بود به طوری که کارگران هنوز معوقات خود را از سال 95 و 6 ماه از سال‌‌های 96 و 98 دریافت نکرده‌اند.
وی ادامه داد: بارها و بارها وعده رسیدگی به ما داده‌اند اما متاسفانه هیچ کدام از آن‌ها عملی نشد. کارگران کاشی اصفهان به طور میانگین ماهانه 1 میلیون و 200 هزار تومان دریافت می‌کنند که همین میزان هم به دلایل مختلف پرداخت نمی‌شود. بسیاری از این کارگران تشکیل خانواده دادند و در این شرایط سخت، به هیچ عنوان اوضاع اقتصادی مناسبی ندارند.

دو کارخانه بزرگ کاشی سازی اصفهان و نیلو امسال وارد چهارمین سال رکود و بحران خود شده‌اند؛ کارخانجاتی که سهم بزرگی از صادرات را در اختیار دارند اما خصوصی شدن این دو شرکت صنعتی کاشی سازی در سال 95 و عدم وجود سیاست‌های پرداختی صحیح، امان کارگران و کارکنان را بریده به طوری که در سال‌های اخیر بارها و بارها شاهد اعتراض آن‌ها بوده‌ایم اما همچنان هیچ مسئولی پاسخگوی نیازها و دردهای این کارگران نیست.
پیشتر نماینده نجف آباد در مجلس شورای اسلامی که پیگیر مشکلات این دو کارخانه بود، از اضافه شدن کارگر به کارخانه کاشی اصفهان خبر داده بود اما امروز نه تنها شاهد افزایش کارگران نیستیم بلکه اعتراض کارگران این کارخانه زنگ خطر تعطیلی این واحد بزرگ صنعتی را بار دیگر به صدا در آورد.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد