hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > چندرسانه ای > ویدئو > (تصاویر) کیم جونگ اون در چادر سیل زدگان

(تصاویر) کیم جونگ اون در چادر سیل زدگان

کیم جونگ اون با حضور در مناطق سیل زده کره شمالی بسته‌های غذایی بین آن‌ها توزیع کرد و ساعاتی را در چادر‌های سیل زدگان سپری کرد.

 

فرارو- رهبر کره شمالی می‌گوید برای بهبودی پس از سیل که مناطق نزدیک مرز این کشور با چین را ویران کرده است، به دنبال کمک خارجی نخواهد بود.

به گزارش فرارو، کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در حالی که به مقامات دستور داد هزاران نفر از ساکنان آواره سیل‌زده را به پایتخت بیاورند تا مراقبت‌های بهتری به آن‌ها ارائه شود، گفت: کره شمالی برای بهبودی پس از سیل که مناطق نزدیک مرز این کشور با چین را ویران کرد، به دنبال کمک خارجی نخواهد بود.

به گزارش فرارو، کیم گفت که بازسازی خانه‌ها و ایجاد ثبات در مناطق آسیب دیده از سیل حدود دو تا سه ماه طول می‌کشد. خبرگزاری رسمی کره شمالی روز شنبه اعلام کرد که تا آن زمان، دولت کره شمالی قصد دارد حدود ۱۵۴۰۰ نفر - گروهی شامل مادران، کودکان، افراد مسن و سربازان معلول - را در تاسیسات پیونگ یانگ اسکان دهد.

خبرگزاری کره شمالی گزارش داد که کیم جونگ اون این اظهارات را در طی یک سفر دو روزه به شهر اویجو در شمال غربی کره شمالی برای دیدار با قربانیان سیل بیان کرد. خبرگزاری کره شمالی از کیم قدردانی کرد و گفت که این دیدار نشان‌دهنده رهبری مقدس و عشق گرم و روحیه نجیب‌بخش او برای ارائه خدمات فداکارانه به مردم است.

گزارش‌های رسانه دولتی حاکی از آن است که باران‌های شدید در اواخر ماه جولای باعث آبگرفتگی ۴۱۰۰ خانه، ۷۴۱۰ هکتار زمین‌های کشاورزی و بسیاری از ساختمان‌های عمومی، ساختمان‌ها، جاده‌ها و راه‌آهن‌ها در شهر سینویجو در شمال غربی و شهر همجوار اویجو شد.

کره شمالی اطلاعاتی در مورد تلفات ارائه نکرده است.

روسیه و چین متحدان سنتی کره شمالی و همچنین گروه‌های کمک‌رسان بین‌المللی، پیشنهاد کمک‌های امدادی ارائه کرده‌اند، اما کره شمالی تمایلی برای دریافت کمک‌های آن‌ها ابراز نکرده است.

رهبر کره شمالی با تشکر از کشور‌های مختلف خارجی و سازمان‌های بین‌المللی به دلیل ارائه کمک‌های بشردوستانه، گفت: آنچه ما در همه عرصه‌ها و فرآیند‌های امور دولتی بهترین می‌دانیم، اعتماد قاطع به مردم و خوداتکایی در رسیدگی به مشکلات است.

کیم در اوایل هفته پس از پیشنهاد کمک ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، اظهارات مشابهی را انجام داد و قدردانی خود را ابراز کرد، اما گفت که کره شمالی برنامه‌های بازسازی خود را ایجاد کرده است و تنها در صورت نیاز از مسکو درخواست کمک خواهد کرد.

در حالی که کره جنوبی نیز پیشنهاد ارسال کمک‌های مالی را داده است، بسیار بعید است که کره شمالی شمالی پیشنهاد آن را بپذیرد. تنش‌ها بین دو کره به دلیل افزایش جاه‌طلبی‌های هسته‌ای کیم جونگ اون و گسترش رزمایش‌های نظامی ترکیبی کره جنوبی با ایالات متحده و ژاپن به بالاترین حد خود در سال‌های اخیر رسیده است.

منبع: fararu-762642

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد