hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اجتماعی > طوفان ۱۰۰ کیلومتری در سیستان

طوفان ۱۰۰ کیلومتری در سیستان

هواشناسی سیستان و بلوچستان اعلام کرد: سرعت وقوع طوفان گردوخاک در منطقه سیستان شامل ۵ شهرستان واقع در شمال استان سیستان و بلوچستان برای چهارمین روز متوالی به بیش از ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت رسید.

به گزارش شبکه شرق، مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: سرعت وقوع طوفان گردوخاک در منطقه سیستان شامل پنج شهرستان واقع در شمال استان سیستان و بلوچستان برای چهارمین روز متوالی به بیش از ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت رسید

محسن حیدری اظهار داشت: مطابق پیش‌بینی‌های قبلی ‌و صدور هشدارهای هواشناسی صادره توسط اداره‌کل هواشناسی سیستان و بلوچستان منطقه سیستان شامل پنج شهرستان زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز واقع در شمال استان سیستان و بلوچستان همچنان درگیر طوفان ۱۲۰ روزه است.

وی افزود: این شرایط به نحوی است که امروز برای چهارمین روز متوالی سرعت وقوع طوفان گردوخاک در سیستان به بیش از ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت رسید. امروز وزش باد شدید تا بیشینه ۱۱۵ کیلومتر در ساعت زابل را درنوردید و گردوغبار حاصل از آن شعاع دید افقی را به ۱۵۰۰ متر کاهش داد. همچنین در شهرستان زهک بیشینه سرعت باد به ۸۸ کیلومتر در ساعت رسید و دید افقی را در ایستگاه هواشناسی تا هزار متر کاهش داد.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان بیان کرد: در شمال استان تا صبح شنبه وزش باد شدید و گردوخاک برخی ساعات طوفان گردو خاک رخ خواهد داد. طی این مدت در نواحی مرکزی، نوار غربی و مرز شرقی استان وزش باد با شدت کمتر نسبت به نواحی شمالی و افزایش غبار پیش‌بینی می‌شود.

وی گفت: توصیه می‌شود از تردد غیرضروری بیماران تنفسی، افراد سالخورده و کودکان در زمان غبار آلود شدن هوا خودداری شود. همچنین احتیاط در ترددهای جاده‌ای و پرهیز از عبور مرور در کنار ساختمان‌های در حال ساخت و قدیمی به خاطر احتمال ریزش دیگر توصیه‌های ما به مردم است.

 

منبع: sharghdaily-938747

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد