hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > فارس > اردوهای کتابخوانی یک نهضت فرهنگی در جامعه عشایری فارس بود

مدیرکل امورعشایر فارس:

اردوهای کتابخوانی یک نهضت فرهنگی در جامعه عشایری فارس بود

مدیرکل امور عشایر فارس اعتقاد دارد که اردوهای کتابخوانی که سال گذشته ویژه جامعه عشایری این استان برگزار شد، یک نهضت فرهنگی محسوب می‌شود.

عبدالحمید کریمی ضمن اشاره به تفاهم نامه سه جانبه امورعشایر، کتابخانه‌های عمومی و آموزش و پرورش فارس برای بهره گیری از ظرفیت‌های موجود در راستای توسعه و تعالی جامعه عشایری، گفت: سال گذشته جامعه هدف اردوهای کتابخوانی دانش آموزان بودند که امیدواریم با تجربه های کسب شده منجر به توسعه جامعه هدف شود.

او گفت: علیرغم گستردگی و پراکندگی جامعه عشایری در استان پهناور فارس، همت اداره کل کتابخانه های عمومی این استان در بخش فرهنگی و اجرای برنامه های اردوی کتابخوانی نهضت موثر فرهنگی در این جامعه بوده است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی فارس نیز ضمن اعلام اینکه در حال حاضر 6 شهرستان برای برگزاری اردوهای کتابخوانی اعلام آمادگی کرده اند، گفت: امیدواریم با کسب تجربه مفید سال گذشته حداقل 15 اردوی کتابخوانی امسال در استان برگزار شود.

فیروزی با اشاره به رشد چشمگیر کمی و کیفی اردوهای کتابخوانی در فارس، گفت: برگزاری اردوهای کتابخوانی عشایری یکی از عملکرد های نمونه و فاخر این استان بوده که در سطح ملی از آن قدردانی شده است.

او با بیان اینکه نفس برگزاری این اردوها یک جریان و حرکت امیدآفرین بوده است که تجربه متفاوتی در بین دستگاه های خدمات رسان به جامعه عشایری استان است، از در اختیار گرفتن یک دستگاه کتابخانه سیار از طریق شهرداری شیراز خبر داد.

فیروزی گفت: یکی از پیشنهادات قابل اجرا در مناطق عشایری علاوه بر حضور کتابخانه های سیار بهره مندی از سامانه حمل و توزیع آب در بین عشایر است که بتوان در نقاطی که دسترسی کمتری به عشایر وجود دارد نیز ارسال تجهیزات و ملزومات کتاب و کتابخوانی را انجام داد.

او خاطرنشان کرد که می‌توان از آزمایشگاه‌های سیار مدارس عشایری تحت مدیریت آموزش و پرورش عشایری استان نیز در این راستا بهره برد.

فیروزی گفت: با هماهنگی اداره کل امور عشایر فارس و همکاری آموزش و پرورش عشایر استان و اداره کل کتابخانه های عمومی فارس کمیته ای برای ارزیابی، شناسایی نقاط مورد نیاز و... تشکیل خواهد شد که اردوهای کتابخوانی عشایری با برنامه ریزی دقیق‌تری انجام شود.

انتهای پیام

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد