hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اقتصادی > پیش‌بینی بورس فردا 6 مردادماه 1403 / تکنیکالیست ها چه می گویند؟

پیش‌بینی بورس فردا 6 مردادماه 1403 / تکنیکالیست ها چه می گویند؟

اقتصادنیوز: از منظر تکنیکالی همچنان مفروضات هفته‌های قبل پا برجاست مفروضاتی همچون محدوده پر چالش 2.2 میلیون واحدی شاخص کل به همراه میانگین‌های 55 روزه و 200 روزه در نزدیکی شاخص کل و قرار گرفتن اندیکاتور RSI در حوالی 55 واحدی که نشان از تعادل خریداران و فروشندگان در بازار است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، در جریان معاملات روز چهارشنبه در بازار بورس اوراق بهادار تهران ارزش بازار در محدوده 7100 همتی قرار گرفت تا نسبت به چهارشنبه هفته گذشته افت 277 همتی را ثبت کرده باشد. در صورتی که روند بازار بر همین منوال باشد ارزش بازار بورس اوراق بهادار تهران بازهم کانال 7000 همتی را از دست خواهد داد.

در خصوص ارزش معاملات گروه‌های بازار سرمایه برای چندمین روز پیاپی گروه شیمیایی در صدر برترین گروه بازار سرمایه از نظر ارزش معاملاتی قرار دارد و گروه خودرویی نیز رتبه سوم را دارد. گروه شیمیایی در بازار روز چهارشنبه با ارزش معاملاتی 316 میلیارد تومانی جایگاه نخست را داشتند و گروه فلزات اساسی و خودرویی به ترتیب با ارزش معاملاتی 247 و 154 میلیارد تومانی رتبه‌های دوم و سوم را به خود اختصاص دادند.

اما علی اکبر ایرانشاهی، رئیس مرکز نظارت بر صندوق‌های سرمایه گذاری بورس تهران، با اشاره به ابلاغ مصوبه بانک مرکزی در خصوص امکان انتشار گواهی ۳۰ درصدی برای بانک‌ها در اسفند سال گذشته گفته که صندوق‌های سرمایه‌گذاری با ابطال قابل توجه و چالش نقدیندگی مواجه شدند ولی سازمان بورس برای کمک به کاهش ریسک نقدشوندگی صندوق‌ها، نصاب مجاز سرمایه‌گذاری در سپرده بانکی را از ۴۰ به ۵۰ درصد افزایش داد که این موضوع برای دوره موقت ۶ ماهه بود که مهلت آن در مرداد و شهریور به اتمام خواهد رسید و نصاب‌ سرمایه گذاری در سپرده‌های بانکی و اوراق دولتی به حداکثر و حداقل ۴۰ و 25 درصد دارایی‌ها باز می‌گردد.

در این روزها همچنان بحث داغ نرخ خوراک روی میز همه بورسی‌‌ها قرار دارد و  سیدرضا شهرستانی، عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد، در این خصوص عنوان داشته که ابطال مصوبه افزایش نرخ خوراک تاثیر مثبتی بر EPS کل شرکت‌های فولادی خواهد گذاشت. البته با توجه به این تغییر قیمت، باید مشخص شود چه مقدار از مبالغ پرداخت شده بابت نرخ خوراک به حساب شرکت‌های تولید کننده فولاد باز می‌گردد.

در همین خصوص نیز حسن عباس‌زاده، مدیر برنامه‌ریزی و توسعه صنایع تکمیلی شرکت ملی صنایع پتروشیمی، گفته که از محل ابطال مصوبه افزایش نرخ خوراک گاز طبیعی در دیوان عدالت اداری، مبالغی به شرکت‌های پتروشیمی برخواهد گشت.

اما تازه‌ترین گزارش مرکز آمار ایران نشان می‌دهد که نرخ تورم ماهانه برای چهارمین ماه متوالی در سال جدید بالاتر از 2 درصد به ثبت رسید و در تیرماه عدد 2.2 را به ثبت رساند. این در حالی است که تورم نقطه به نقطه نیز با ثبت عدد 32.2 درصد برای سومین ماه متوالی افزایشی بود. جزئیات تورم تیرماه نشان می‌دهد حدود یک واحد درصد از تورم 2.2 درصدی آن به بخش مسکن، آب، برق و گاز مربوط می‌شود.

 

بررسی تکنیکالی شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران 

بازار روز چهارشنبه بازار چندان پر رونقی نبود و خیلی از نمادها در محدوده های صفر تابلویی قرار داشتند. این موضوع باعث شد تا عدد شاخص هم بدون تغییر خاصی کار خود را به پایان ببرد و تنها با افت 2600 واحدی مواجه شود.

از منظر تکنیکالی همچنان مفروضات هفته‌های قبل پا برجاست مفروضاتی همچون محدوده پر چالش 2.2 میلیون واحدی شاخص کل به همراه میانگین‌های 55 روزه و 200 روزه در نزدیکی شاخص کل و قرار گرفتن اندیکاتور RSI در حوالی 55 واحدی که نشان از تعادل خریداران و فروشندگان در بازار است. 

تقریبا می‌توان گفت که برای روزهای آینده بازار سرمایه فاکتور اعتماد مهم است که آن هم به دست دولت مردان چهاردهم باید ایجاد شود تا بازار باز هم روزهای خوب را به خود ببیند.

کل

منبع: eghtesadnews-662209

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد