hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اجتماعی > تلاش برای یافتن ۲ مرد غرق‌شده در اصفهان

تلاش برای یافتن ۲ مرد غرق‌شده در اصفهان

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان با اعلام افزایش میزان غرق‌شدگی بیان کرد: ظهر روز پنجشنبه (۴ مرداد ۱۴۰۳)، دو مرد در کانال انتقال آب کشاورزی غرق شدند و همچنان تیم‌های امدادی و غواصی با همراهی گروه‌های محلی برای یافتنشان در تلاش هستند.

منصور شیشه‌فروش با اشاره به اینکه کانال آب کشاورزی در پیربکران واقع در شهرستان فلاورجان اصفهان قرار داشت، گفت: کانال‌های انتقال آب غرب اصفهان، شبکه‌های چپ و راست نکوآباد، خمینی‌شهر و برخوار با بیش از ۳۵۰ کیلومتر مسیر فرعی و اصلی با هدف تأمین آب باغات به‌طور موقت آبگیری شده‌اند.

به گزارش ایسنا، او با نظر به افزایش دما تأکید کرد: هوا گرم و ممکن است افراد در هر مکانی اقدام به شنا کنند، اما هشدار می‌دهیم که هرگز به شنا در کانال‌های انتقال آب، استخرهای ذخیرۀ آب کشاورزی، استخرهای موجود در واحدهای صنعتی و نیز مسیر رودخانه در غرب و جنوب و بالادست زاینده‌رود و دریاچه سدهای مخزنی استان اقدام نشود؛ چراکه این مناطق بسیار پرخطرند.

این مقام استانداری أصفهان ادامه داد: کانال‌های انتقال آب به‌علت شدت جریان آب، شیب و لغزندگی دیواره و استخرهای ذخیره آب کشاورزی به‌علت عمق فراوان، شیب دیواره و لایه پوششی لغزنده ژئوممبران محل ایمنی برای شنا نیستند. همچنین شدت جریان آب، ناپایداری بستر، سردی آب و جریان گردابی در رودخانه‌ها باعث بروز حوادث غرق‌شدگی در این نواحی می‌شود.

شیشه‌فروش با ذکر اینکه در سطح استان از ابتدای سال ۱۴۰۳ شمسی با احتساب حادثه امروز ۵۷ مورد حادثه در رودخانه‌ها، کانال‌های انتقال آب، استخرهای ذخیرۀ آب کشاورزی و داخل باغات شخصی وقوع یافته است، گفت: تاکنون ۲۴ نفر جان خود را از دست داده‌اند و گروهی نیز پس از امدادرسانی جزئی و درمان سرپایی از سوی آتش‌نشانی و اورژانس به بیمارستان‌ها منتقل شده‌اند.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان افزود: با افزایش دما و حضور گردشگران در عرصه‌های طبیعی و مجاور منابع آبی حوادث غرق‌شدگی، به‌خصوص روزهای تعطیل و پایان هفته، افزایش یافته است. برای پیشگیری از وقوع حوادث خطاب به شهرداری‌ها، آب منطقه‌ای، جمعیت هلال‌احمر، میراث فرهنگی و جهاد کشاورزی بخش‌نامه‌هایی صادر کرده‌ایم. استقرار تیم‌های مجهز به امکانات در نواحی مختلف و ارائۀ آموزش به ساکنین و گردشگران باید در دستور کار بخش‌های مذکور باشد.

او یادآور شد: رودخانه‌های خرسان، آب ملخ، ونک در شهرستان سمیرم، رودخانه‌های گوکان، یلان و چشمۀ لنگان در فریدون‌شهر، رودخانۀ زاینده‌رود در مناطق غرب استان و باغبادران برای شنا خطرپذیرند. در کنار این‌ها کانال‌های انتقال آب شبکه نکوآباد و سدهای باغکل خوانسار، ونک و قره‌قاچ سمیرم، گلپایگان و کوچری، خمیران و سد زاینده‌رود از جمله مناطقی است که به طرح‌های کاهش خطر نیاز دارند و نصب حفاظ اطراف کانال‌ها در مقاطع پرخطر برایشان ضروری است.

شیشه‌فروس خاطرنشان کرد: تأکید شده است که با نظارت سازمان جهاد کشاورزی نصب حفاظ و تابلوی هشدار و تعبیه طناب نجات در استخرهای ذخیرۀ آب کشاورزی از سوی بهره‌برداران اجرایی شود. مالکان باغات شخصی نیز موظف‌اند به ایمن‌کردن استخرهای خود اقدام کنند.

منبع: fararu-757622

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد