hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > آغاز اجرای طرح «۹ در ۹۹» در مدیریت عرصه‌های منابع طبیعی شهرستان سمنان

آغاز اجرای طرح «۹ در ۹۹» در مدیریت عرصه‌های منابع طبیعی شهرستان سمنان

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سمنان از آغاز اجرای طرح «۹ در ۹۹» در مدیریت عرصه‌های منابع طبیعی شهرستان در سالجاری خبر داد. 

منظمی رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سمنان گفت: در سیاست‌های ابلاغی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در سال‌جاری ۹ برنامه راهبردی در دست انجام است، که مشهور به طرح «۹ در ۹۹» است.

او افزود: کاداستر اراضی ملی در عرصه‌های جنگلی و مرتعی، مدیریت بهره‌برداری از مراتع، تشخیص و تعیین حدود ذخیره گاه‌های جنگلی، تعیین تکلیف مدیریت پارک‌های جنگلی در سطح عرصه‌های منابع طبیعی، توسعه زراعت چوب و ساماندهی بهره‌برداری از محصولات فرعی در جنگل‌ها و مراتع از جمله فعالیت‌های ۹ گانه است.

منظمی ابراز داشت: اخذ حقوق دولتی و تقویت منابع اعتباری حاصل از فعالیت‌های اقتصادی در عرصه‌های منابع طبیعی، توسعه دولت الکترونیک در فضای کاری ادارات و ارتباطات با مردم و تقویت و توسعه صندوق‌های حمایت از بخش منابع طبیعی از دیگر فعالیت‌های ۹ گانه منابع طبیعی در سال جاری است و هم‌چنین چهار طرح محوری آبخیزداری و آبخوان‌داری، مقابله با بیابان‌زدایی و صیانت از جنگل‌های کشور از جمله این اقدامات است.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سمنان در ادامه بیان کرد: فعالیت‌های ۹ گانه جهش قابل توجهی در مدیریت عرصه‌های منابع طبیعی را به دنبال دارد و در تمامی حوزه‌های شهرستان از هم‌اکنون اقدامات لازم در راستای تحقق اهداف سازمان برای سال‌جاری آغازشده است که امیدواریم طی سال جهش تولید بتوانیم با تولید گیاهان دارویی، زراعت چوب و جنگل‌کاری‌های چند منظوره و عملکرد شایان توجهی برای منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ارائه نمائیم.

    
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد