hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > سیاسی > شکایت نخست‌وزیر ایتالیا از روزنامه‌نگار میلانی/ حق نداری بدن من را مسخره کنی!

شکایت نخست‌وزیر ایتالیا از روزنامه‌نگار میلانی/ حق نداری بدن من را مسخره کنی!

ما هر روز در این استوری تلینگ به چهار گوشه جهان سر می‌زنیم و خبرهایی را که کمتر دیده شده است، مرور می‌کنیم.

به ایتالیا می‌رویم و پرونده شکایت ملونی از یک روزنامه‌نگار را می‌خوانیم. سپس به بی‌کار شدن یک کمدین پس از شوخی با ترور ترامپ در آلمان می‌پردازیم. در آخر هم به اعتراضات بنگلادش می‌پردازیم.

 

هشدار گرمای مرگ‌بار در انگلیس

دست کم زندگی ۶ میلیون نفر در سراسر انگلیس در اثر گرما و دمای بالای هوا به خطر خواهد افتاد. شهروندان سالمند و کودکان بیش از دیگران در معرض این وضعیت هستند.

این گزارش مبتنی بر داده‌های تحقیقاتی دانشگاه منچستر و گروه دوستان زمین به دست آمده است. در این گزارش هشدارآمیز تاکید شده بیرمنگام بیش از دیگر مناطق در معرض گرمای مرگ‌بار قرار دارد.

افراد با فشار خون بالا، دیابت و آسم از جمله کسانی هستند که گرمای شدید می‌تواند زندگی آنها را به خطر بیندازد. 

 

تمسخر قد جورجیا ملونی و جریمه ۵ هزار یورویی

یک روزنامه‌نگار ایتالیایی که درباره قد جورجیا ملونی دو توییت زده بود، به حکم دادگاه به پرداخت ۵ هزار یورو غرامت جریمه شد. ملونی این مبلغ را به خیریه اهدا خواهد کرد.

 دادگاه می‌گوید این روزنامه‌نگار «شرم‌انگاری بدن» کرده است. روزنامه‌نگار میلانی در یک توییت ملونی را زن کوچک خطاب و در دیگری او را زنی با یک متر و ۲۰ سانتی متر قد توصیف کرده است.

پیشتر هم این روزنامه‌نگار ملونی را با موسولینی مقایسه کرده بود که باعث شکایت نخست‌وزیر شده بود. روزنامه‌نگار میلانی از این اتهام تبرئه شد.

 

سم حشره‌کش و مرگ ناگهانی دختر همسایه 

فاتحه صبرین ۱۱ ساله و خانواده‌اش در لندن همسایه جاسمین آکتر هستند. خانم آکتر برای دفع حشرات خانه‌اش از ترکیب شیمیایی فسفید آلومینیوم استفاده می‌کند؛ درست در روز تولد یازده‌سالگی فاتحه.

آکتر بی توجه به هشدار، بسته سم را بیرون خانه می‌گذارد . این ماده با رطوبت ترکیب و گاز سمی فسفین که چیزی شبیه گازهای شیمیایی جنگی است تولید می‌کند و در نهایت باعث مرگ تصادفی فاتحه می‌شود.

دادگاه آکتر را به دو سال حبس تعلیقی و ۱۵۰ ساعت کار بدون مزد محکوم کرده است. خانم آکتر بدون مجوز و طی مراحل قانونی این ترکیب خطرناک را از ایتالیا وارد بریتانیا کرده است.

 

شوخی با ترور ترامپ و بی‌کار شدن یک کمدین

آقای سباستین هوتس یا همان ال هوتسوی معروف آلمانی‌ها کار خود را در رادیو از دست داده است. چرا؟ چون با ترور ترامپ شوخی کرده است. 

ال هوتسو ۲۸ ساله علاوه بر فعالیت در رادیو آلمان، در پلتفرم ایکس هم صاحب صفحه است. او با توییت‌هایش درباره ترور ترامپ خشم هواداران ترامپ و ایلان ماسک را برانگیخته است.

این کمدین آلمانی ترامپ را یک فاشیست توصیف کرده است و مرگ فاشیست‌ها را فوق‌العاده. او در نهایت پست‌هایش را پاک کرد، اما اسکرین‌شات‌ها کار دستش داد و باعث شد کارش را از دست بدهد.

 

حمله معترضان به تلویزیون بنگلادش

با این که نخست‌وزیر بنگلادش فراخوان آرام کردن فضا داده بود، اما معترضان به سمت مقر تلویزیون دولتی و سراسر کشور در داکا حرکت کرده اند. معترضان از جمعیت دانشجویان بنگلادش هستند.

آنها به نحوه استخدام افراد در مشاغل دولتی و استفاده از سهمیه‌های خاص و رانت در این فرآیند اعتراض دارند. سرکوب اعتراضات آنها ۳۹ کشته به جا گذاشته است.

جمعیت معترض تعدادی ساختمان و آتش را به آتش کشیده اند. در بیانیه پلیس آمده ۱۰۰ مامور هم زخمی و مجروح شده اند. دولت شیخ حسینه دستور داده مدارس و دانشگاه‌ها مدتی تعطیل شوند.

 

منبع: sharghdaily-937406

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد