hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اجتماعی > اعتباربخشی ۲۴۵ بیمارستان تا پایان مرداد

اعتباربخشی ۲۴۵ بیمارستان تا پایان مرداد

مدیرکل مرکز نظارت و اعتباربخشی امور درمان وزارت بهداشت با بیان اینکه حدود ‌هزار بیمارستان در ششمین دوره اعتباربخشی به‌صورت کامل ارزیابی می‌شوند، گفت بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، در مرحله نخست حدود ۲۴۵ بیمارستان تا پایان مرداد‌ اعتباربخشی می‌شوند.

مدیرکل مرکز نظارت و اعتباربخشی امور درمان وزارت بهداشت با بیان اینکه حدود ‌هزار بیمارستان در ششمین دوره اعتباربخشی به‌صورت کامل ارزیابی می‌شوند، گفت بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، در مرحله نخست حدود ۲۴۵ بیمارستان تا پایان مرداد‌ اعتباربخشی می‌شوند. دکتر هاشم دریاباری در ششمین دوره اعتباربخشی بیمارستانی که از روز شنبه‌ ۲۶ خرداد‌ آغاز شده است، اظهار کرد: حدود ‌هزار بیمارستان در ششمین دوره اعتباربخشی به‌صورت کامل ارزیابی شده و اعتباربخشی می‌شوند. بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، حدود ۲۴۵ بیمارستان در مرحله نخست ششمین دوره اعتباربخشی ارزیابی می‌شوند. به عبارت دیگر، اعتباربخشی حدود یک‌چهارم بیمارستان‌ها تا پایان مرداد انجام می‌شود.

وی درباره روند اعتباربخشی بیمارستان‌ها اظهار کرد: ۳۵۰ ارزیاب کشوری‌ مأموریت انجام ششمین دوره اعتباربخشی را بر عهده دارند. تیم‌های ارزیابی به بیمارستان‌های کشور می‌روند و یک پزشک و یک ارزیاب بالینی در هر تیم ارزیابی حاضر خواهند بود.

مدیرکل مرکز نظارت و اعتباربخشی امور درمان وزارت بهداشت با بیان اینکه تیم‌های ارزیابی‌ سنجه‌های مد‌نظر ششمین دوره اعتباربخشی را با مراجعه به بیمارستان‌ها ارزیابی می‌کنند، افزود: حدود ۵۰۵ سنجه برای ارزیابی بیمارستان‌ها در نظر گرفته‌ایم که این سنجه‌ها در سه دسته طبقه‌بندی می‌شوند؛ «رهبری و مدیریت»، «تکریم حقوق بیمار» و «مراقبت‌های بالینی» به‌عنوان محورهای مدنظر ارزیابی بیمارستان‌ها برای ششمین دوره اعتباربخشی هستند.

دریاباری درباره فرایند اعتباربخشی بیمارستان‌ها با توجه به تعداد مراکز بیمارستانی کشور گفت: زمان اعتباربخشی بیمارستان‌ها به پایان اعتباربخشی مرحله پنجم وابسته است. اعتباربخشی ۲۴۵ بیمارستانی که در مرحله اول ششمین دوره اعتباربخشی مورد ارزیابی قرار می‌گیرند، از خرداد تا مرداد‌ سال جاری به پایان می‌رسد و به همین دلیل این مراکز را در اولویت قرار دادیم. مرکز نظارت و اعتباربخشی امور درمان وزارت بهداشت بر مبنای زمان پایان اعتباربخشی بیمارستان‌ها، اعتباربخشی جدید را انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه اعتباربخشی بیمارستان‌ها به‌صورت دوره‌ای است، خاطرنشان کرد: هر اعتباربخشی حدود دو سال اعتبار دارد. بیمارستان‌ها بر مبنای اعتباربخشی به پنج دسته «درجه یک»، «درجه دو»، «درجه سه»، «درجه چهار» و «غیرقابل استاندارد» تقسیم می‌شوند. پس از انجام اعتباربخشی، بیمارستان‌های درجه یک برای کسب رتبه «عالی» و «برتر» وارد رقابتی جدید می‌شوند.

 

 

منبع: sharghdaily-937370

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد