hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > سیاسی > رای جلیلی، مجموع رای جریان اصولگرایی است؛ جلیلی نگران چیست؟

رای جلیلی، مجموع رای جریان اصولگرایی است؛ جلیلی نگران چیست؟

پشتوانه رای ۱۴ میلیونی از سوی یک نامزد انتخابات طی روزهای گذشته بارها تکرار شده است. یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب می‌گوید این میزان رای، متعلق به کل جریان اصولگرایی است و نه فقط نامزد تندروی انتخابات چهاردهم.

فرارو – انتخابات در اردوگاه نامزد تندروی اصولگرا، هنوز تمام نشده است. دلیل این ادامه‌دار بودن وضعیت انتخاباتی نیز مشخص نیست. سعید جلیلی بار‌ها طی روز‌های گذشته، به پشتوانه آرای ۱۴ میلیونی (۱۳ و نیم میلیون) خود اشاره کرده است. اشاراتی که مورد توجه و واکنش چهره‌های مختلف سیاسی قرار گرفت. این چهره‌ها توصیه‌های مختلفی به نامزد تندروی اصولگرا داشتند. برخی به او پیشنهاد دادند که با پشتوانه سیاسی‌اش به فعالیت حزبی و تشکیلاتی نه در سایه، که در آفتاب بپردازد. حتی پیشنهاد شد که مسعود پزشکیان مسئولیتی اجرایی به او بدهد که عیار مدیریتش مشخص شود. در هر صورت، مساله رای ۱۴ میلیونی جلیلی، این روز‌ها به بهانه‌های مختلف تکرار می‌شود. برای تحلیل آنچه از سوی این نامزد انتخابات چهاردهم مطرح می‌شود، گفتگویی با فیض‌الله عرب‌سرخی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب داشتیم.

عرب‌سرخی درباره پیگیری برخی تخلفات که بحث وقوع آن‌ها در دوره انتخابات مطرح شده بود، به فرارو گفت: «آنچه توسط دستگاه‌های نظارت و اجرایی اعلام شد، میزان رسمی آرای آقای جلیلی است. تا آنجایی که من اطلاع دارم، گزارش‌های تخلفات گسترده‌ای به ستاد آقای پزشکیان رسید که در حال بررسی و اقدامات قانونی درباره آن هستند. اگر بخواهیم رای واقعی را پیدا کنیم، بعد از رسیدگی به این تخلفات است و آن زمان می‌شود نظر دقیق داد.»

وی افزود: «توجه به این نکته ضروری است که انتخابات، ترجیحات و انتظارات جامعه را نشان می‌دهد. بخشی از مردم با رای به آقای پزشکیان، مطالبات خودشان را اعلام کردند. تحت هیچ شرایطی نمی‌توان مطالبات اقلیت را با اکثریت جایگزین کرد، اما حقوق اقلیت همیشه محفوظ بوده و هست. هیچ کسی حقوق اقلیت را نفی نمی‌کند که آقای جلیلی بخواهد صحبت از پشتوانه رای و مانند آن را مطرح کند. ضمن این که رای آقای جلیلی، مجموع آرای جناح اصولگرایی است که آقای جلیلی صرفاً بخشی از آن است. او تنها نماینده اصولگرایی نیست. نامزد‌های پوششی را در نظر نگیریم، آقای قالیباف و پورمحمدی هم در انتخابات بودند.»

فعال سیاسی اصلاح‌طلب تاکید کرد: «آقای جلیلی می‌توانند در چارچوب قانونی، مطالبات اقلیت را پیگیری کنند برنامه‌های خود را برای چهار سال بعد ادامه دهد. در این انتخابات، تمام اهرم‌های فشار دست آقای جلیلی و دوستان‌شان بود. زمان زیادی نگذشته که بخواهیم این مساله را فراموش کنیم که تمام امکانات به نفع ایشان به کار گرفته شد. آقای جلیلی نگران چیست؟ اگر قرار به نگرانی باشد، جریان آقای پزشکیان باید احساس نگرانی کند که با اهرم‌های مختلف تبلیغاتی تحت فشار این جریانات قرار داشته و دارد.»

منبع: fararu-754391

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد