hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > پردازنده‌های AMD Ryzen 9000 به فروشگاه‌های عرضه کننده رسیدند

پردازنده‌های AMD Ryzen 9000 به فروشگاه‌های عرضه کننده رسیدند

پردازنده‌های AMD Ryzen 9000 پیش از عرضه رسمی و مشخص شدن قیمت آن‌ها به‌دست برخی فروشگاه‌های عرضه کننده رسیدند.

اگر به فکر ارتقا سیستم‌های با یکی از پردازنده‌های سری AMD Ryzen 9000 هستید، باید گفت که این محصولات از همین حالا در انبارهای برخی فروشگاه‌های عرضه کننده موجود شدند. یکی از این فروشگاه‌ها، با انتشار تصویری تأیید می‌کند که پردازنده AMD Ryzen 7 9700X به‌دست آن‌ها رسیده است. این کاربر ردیت جزئیات بیشتری از دیگر مدل‌های عرضه شده و اینکه چه زمانی اجازه فروش این محصولات صادر خواهد شد فاش نکرده است.

پردازنده Ryzen 7 9700X یک CPU هشت هسته‌ای برپایه معماری Zen 5 شرکت AMD است که سرعت کلاک آن به ۵.۵ گیگاهرتز می‌رسد و براساس تاییدیه AMD، کندتر از Ryzen 7 7800X3D خواهد بود که محبوب‌ترین CPU گیمینگ AMD، مجهز به فناوری 3D-Cache است. برخی شایعات حاکی از آن بودند که AMD زمانی در نظر داشته تا با افزایش توان مصرفی این تراشه پیش از عرضه موافقت کند، اما باتوجه‌به اینکه نمونه‌های آن تاکنون به‌دست کاربران رسیده است، این اتفاق بعید به‌نظر می‌رسد.

پردازنده Ryzen 7 9700X در یک فروشگاه عرضه کننده

AMD حدود یک ماه پیش رسماً از تراشه‌های دسکتاپ سری Ryzen 9000، موسوم به Granite Ridge و برپایه معماری Zen5 رونمایی کرد. این تراشه‌های جدید تا حداکثر از دو چیپلت Zen5 برخوردار خواهند بود که هریک از آن‌ها از حداکثر ۸ هسته‌ی پردازشی تشکیل می‌شود تا مشابه سری Ryzen 7000 یا همان خانواده‌ی رافائل، پیکربندی ۱۶ هسته‌ای و ۳۲ رشته‌ی پردازنده‌های جدید تیم قرمز را تشکیل دهد. AMD همچنان به پشتیبانی از قابلیت SMT یا Simultaneous Multithreading ادامه می‌دهد؛ این ویژگی درحال حاضر برای پردازنده‌های Core Ultra 200 اینتل ارائه نشده است.

  • Ryzen 9 9950X با ۱۶ هسته، توان مصرفی ۱۷۰ وات و فرکانس بوست کلاک ۵.۷ گیگاهرتز
  • Ryzen 9 9900X با ۱۲ هسته، توان مصرفی ۱۲۰ وات و فرکانس بوست کلاک ۵.۶ گیگاهرتز
  • Ryzen 9 9700X با ۸ هسته، توان مصرفی ۶۵ وات و فرکانس بوست کلاک ۵.۵ گیگاهرتز
  • Ryzen 9 9600X با ۶ هسته، توان مصرفی ۶۵ وات و فرکانس بوست کلاک ۵.۴ گیگاهرتز

AMD هنوز زمان رسمی عرضه‌ی پردازنده‌های سری AMD Ryzen 9000 را اعلام نکرده است؛ اما منابع غیررسمی که تاحدودی از برنامه‌های این شرکت اطلاع دارند، ۳۱ ژوئیه (۱۰ مرداد) را برای این منظور تأیید کردند. عرضه زودهنگام پردازنده‌های Ryzen 9000 این اجازه را به AMD می‌دهد تا سری Ryzen 9000X3D را برای عرضه با فاصله کوتاهی نسبت به پردازنده‌های Core Ultra 200 اینتل آماده کند که انتظار می‌رود طی سه‌ماهه چهارم ۲۰۲۴ به‌دست مصرف‌کنندگان برسند. این شرکت هنوز جزئیات مربوط‌به قیمت این محصولات را نیز اعلام نکرده است. موضوعی که به یکی از پرحرف و حدیث‌ترین مباحث این روزها تبدیل شده است.

در پایان نظرات خود را در اینباره با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.

منبع: zoomg-369860

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد