hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > فارس > سامانه سفیر مهر ویژه سرویس مدارس در شیراز راه‌اندازی شد

رئیس سازمان مدیریت حمل‌ونقل مسافر شهرداری شیراز:

سامانه سفیر مهر ویژه سرویس مدارس در شیراز راه‌اندازی شد

رئیس سازمان مدیریت حمل‌ونقل مسافر شهرداری شیراز از آغاز فعالیت سامانه سفیر مهر ویژه سرویس مدارس در این کلان‌شهر خبر داد و گفت: فرصت ثبت‌نام در این سامانه تا پایان مردادماه پیش‌بینی‌شده است.

پیمان باباخانی در نشست خبری که با موضوع معرفی و تشریح سامانه سفیر مهر ویژه سرویس مدارس برگزار شد، گفت: در شهریورماه سال گذشته با مصوبه هیئت‌وزیران ۱۰۰ درصد امور سرویس مدارس به شهرداری‌ها سپرده شد.

وی ادامه داد: در این راستا در شهرداری شیراز از آبان ماه سال گذشته برنامه‌ریزی‌ها آغاز و تقویمی تهیه و به واحدهای سازمان مدیریت حمل‌ونقل مسافر شهرداری این کلان‌شهر ابلاغ شد.

رئیس سازمان مدیریت حمل‌ونقل مسافر شهرداری شیراز خاطرنشان کرد: بررسی هزینه سرویس مدارس در زمستان سال گذشته انجام و در دی‌ماه نرخ پیشنهادی به شورای شهر شیراز ارسال شد. در اسفندماه نرخ نامه سرویس مدارس علاوه بر تصویب شورای شهر، در فرمانداری شیراز هم تایید شد.

باباخانی تأیید نشدن نرخ سرویس مدارس را از چالش‌های سرویس مدارس طی سال‌های گذشته ذکر کرد که به دغدغه‌ای برای والدین و رانندگان تبدیل‌شده بود و اضافه کرد: یکی از مهم‌ترین مسائلی که برای ثبت‌نام سرویس مدارس موردتوجه سازمان متبوع قرار گرفت، طراحی یک سامانه واحد برای ثبت‌نام دانش آموزان و رانندگان بود.

وی افزود: در این راستا قراردادی با یک شرکت منعقد و سامانه‌ای مختص شهرداری شیراز به‌عنوان سامانه سفیر مهر طراحی شد که پس از تأییدیه کشوری، ثبت‌نام در این سامانه بر روی سرورهای شهرداری شیراز آغاز شد.

رئیس سازمان مدیریت حمل‌ونقل مسافر شهرداری شیراز گفت: تمام تست‌ها و تأییدیه‌های امنیتی روی این سامانه انجام‌شده و همه اطلاعات دانش‌آموزان و رانندگان تنها در اختیار شهرداری شیراز است و به‌صورت محرمانه نگهداری می‌شود.

باباخانی به چگونگی ساماندهی شرکت‌های حمل‌ونقلی هم اشاره و در این خصوص عنوان کرد: با انتشار فراخوان، ۲۷ شرکت متقاضی اعلام آمادگی کردند که با آنالیز آن‌ها شرکت‌هایی در رتبه‌بندی ۱ تا ۶ قرار داشتند، مورد تایید قرار گرفتند.

 

وی بابیان اینکه نهایتاً پس از ارزیابی‌ها برای ۲۳ شرکت پروانه صادر شد، گفت: همچنین با اعلام یک فراخوان مجزا، تمام مدیران اجرایی که سال‌های گذشته در سرویس مدرسه مشغول بودند، مورد ارزیابی قرار گرفتند که از ۷۰۰ نفر ۴۱۷ نفر تایید شدند و کارت صلاحیت مدیر اجرایی به آن‌ها اعطا شد.

این مسئول حوزه حمل‌ونقل مسافر در مدیریت شهری شیراز ادامه داد: برای هماهنگی با دیگر متولیان نیز جلسات متعددی در شورای ترافیک استان فارس برگزار و درخواست‌ها و مصوبات لازم را گرفتیم.

رئیس سازمان مدیریت حمل‌ونقل مسافر شهرداری شیراز از همراهی و همکاری آموزش‌وپرورش فارس دراین‌باره سخن گفت و اعلام کرد: تا پایان مردادماه ضروری است که ثبت‌نام سرویس مدارس دانش آموزان در سامانه انجام‌شده باشد تا در شهریورماه تخصیص سرویس در دستور كار قرار گيرد.

باباخانی افزود: درصورتی‌که ثبت‌نام مدرسه دانش‌آموزان با تأخیر و در شهریورماه انجام شود، استثنائاتی قائل شده‌ایم که والدین با مراجعه به سازمان مدیریت حمل‌ونقل مسافر شهرداری شیراز در دهه اول شهریورماه ثبت‌نام سرویس مدارس برای این دسته از دانش‌آموزان انجام شود.

وی بابیان اینکه پیامک‌هایی هم برای والدین در خصوص ثبت درخواست سرویس مدارس در سامانه هم ارسال‌شده است، گفت: ثبت‌نام رانندگان در این سامانه نیز فعال‌شده و تا پایان مردادماه ادامه دارد.

رئیس سازمان مدیریت حمل‌ونقل مسافر شهرداری شیراز اعلام کرد که ۲۰ دفتر پیشخوان ملی نیز برای این کار به رانندگان معرفی کرده‌ایم.

باباخانی در خصوص کارت صلاحیت رانندگان هم خاطرنشان کرد: رانندگان متقاضی سرویس مدارس باید بالای ۲۳ سال سن و دارای گواهینامه معتبر، عدم سابقه کیفری، استعلام اعتیاد، طب کار و معاینه فنی خودرو باشند.تأییدیه مدارک رانندگان در این سامانه به عهده شرکت‌ها و ما به‌عنوان ناظر نیز مجدداً مدارک را بررسی خواهیم کرد.

وی بابیان اینکه مبنای تعداد سرنشینان هر خودرو بر اساس کارت خودرو است، اظهار کرد: قیمت مصوب بر اساس بررسی‌های به‌روز انجام‌شده است.

رئیس سازمان مدیریت حمل‌ونقل مسافر شهرداری شیراز با یادآوری این موضوع که در سال گذشته ۹ هزار راننده خدمات سرویس مدرسه را در شیراز به عهده داشتند، گفت: هم‌اینک سه هزار راننده در سامانه ثبت‌نام کرده‌اند.

باباخانی بابیان اینکه ثبت‌نام سرویس مدارس به‌صورت دستی و سنتی وجود ندارد، تأکید کرد: مدارسی که با شهرداری همکاری نداشته باشند بر اساس مصوبه شورای ترافیک به شورای آموزش‌وپرورش معرفی و با مدیر مدرسه برخورد خواهد شد.

رئیس سازمان مدیریت حمل‌ونقل مسافر شهرداری شیراز همچنین گفت: اولیای دانش‌آموزان کلیه مقاطع تحصیلی جهت ثبت‌نام خدمات حمل‌ونقل دانش‌آموزی برای سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ به سامانه سفیر مهر (safirmehr.shiraz.ir) مراجعه کنند.

انتهای پیام

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد