hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > فرهنگی > (عکس) کشف جدید از عصر آهن در انگلستان

(عکس) کشف جدید از عصر آهن در انگلستان

باستان‌شناسان با بررسی چندین هکتار زمین در انگلستان بقایای ویلاهای رومی و محوطه‌های زراعی «عصر آهن» ‌ را کشف کردند.

بررسی باستان‌شناسی در بیش از ۱۰۰۰ هکتار از «شراپ‌شر»، شهرستانی واقع در انگلستان به شناسایی تعداد زیادی از بقایایی که قبلا ناشناخته بودند، از جمله بقایای دو ویلای بزرگ رومی و چندین محوطه زراعی «عصر آهن» ‌ منجر شد.

«گاردین» ‌ نوشت، در این بررسی ژئوفیزیکی، بزرگترین بررسی که تا کنون توسط بنیاد «نشنال تراست» انجام شده است، از فناوری اسکن زمین برای نقشه‌برداری از مشخصه‌های کشف‌نشده نزدیک به محل شهر رومی «Wroxeter»، درست در جنوب شهر امروزی «شروزبری» ‌ استفاده شده است.

باستان‌شناسان علاوه‌بر دو ویلای مدفون که در اسکن با شکلی بسیار واضح و هشت مزرعه ماقبل تاریخ مشخص می‌شوند، شواهدی از گورستان رومی، شبکه جاده‌ای رومی و بقایای مرتبط با تالار بزرگ آنگلوساکسون که قبلاً شناسایی شده بود نیز پیدا کردند.

61

«Wroxeter» چهارمین شهر مهم در بریتانیای رومی بود و کارشناسان پیش‌بینی می‌کردند که محوطه خانه باشکوهی که در نزدیکی ویرانه‌های شهر واقع شده است از نظر باستان‌شناسی مهم باشد.

به گفته باستان‌شناسان فقط ۶ مورد دیگر از ویلاهای رومی با چنین ابعاد بزرگی در «شراپ‌شر» کشف شده است و از این‌رو دو بقایای کشف‌شده از اهمیت بسیار بالایی برخوردارند.

علاوه‌بر این محوطه‌های زراعی «عصر آهن» ‌ که در اسکن زمین به وضوح نشان داده شده، کشف شده است. در جریان این بررسی بقایای یک سازه مدور نیز مشخص شد که نشان‌دهنده خانه‌ای گرد است که خانواده‌ای از «عصر آهن» ‌ در آن زندگی می‌کردند.

منبع: ایسنا

منبع: faradeed-196396

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد