hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > زمان معرفی پردازنده‌های گرافیکی RX 8000 شرکت AMD مشخص شد

زمان معرفی پردازنده‌های گرافیکی RX 8000 شرکت AMD مشخص شد

طبق گزارش‌های منتشر شده، شرکت AMD قرار است پردازنده‌های گرافیکی RX 8000 را در رویداد CES 2025 معرفی کند.

گزارش شده است که شرکت AMD کارت‌های گرافیک مبتنی بر معماری RDNA 4 را در نیمه اول سال ۲۰۲۵ معرفی خواهد کرد. دو پردازنده گرافیکی Navi 48 و Navi 44 هم‌اکنون در دست توسعه هستند و انتظار می‌رود که در سال ۲۰۲۵ به بازار عرضه شوند.

اگرچه اخیراً اخبار زیادی از این شرکت منتشر نشده است، اما به‌نظر می‌رسد AMD تا زمان عرضه RDNA 4 در اوایل سال ۲۰۲۵ سکوت اختیار خواهد کرد. طبق گفته Kepler_L2، تیم قرمز می‌خواهد محصولات گرافیکی نسل بعدی خود را در رویداد CES معرفی کند.

Kepler_L2 گزارش می‌دهد که پردازنده گرافیکی Navi 48 در رویداد بعدی CES معرفی می‌شود و سپس در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۵ شاهد عرضه آن خواهیم بود. پردازنده‌های گرافیکی Navi 44 نیز در سه‌ماهه دوم همان سال به فروش خواهند رسید.

نقشه راه تولید کارت‌های گرافیک شرکت AMD

پردازنده گرافیکی Navi 44 به‌عنوان جایگزینی برای سری Navi 33 عمل خواهد کرد. از سوی دیگر پردازنده‌های گرافیکی Navi 48 عملکردی مشابه با Navi 31 دارند و در عین حال بازده انرژی بالاتری را ارائه می‌دهند. این پردازنده‌های گرافیکی علاوه‌بر ارزان‌تر بودن نسبت به بهترین پردازنده‌های گرافیکی RDNA 3، باید بتوانند از نظر قیمت با سری Radeon RX 7900 نیز رقابت کنند.

انویدیا احتمالا تا آن زمان با سری GeForce RTX 50 خود به رقابت خواهد پیوست. انتظار می‌رود که این شرکت نسخه‌های پیشرفته‌تری مانند GeForce RTX 5090 و 5080 را ارائه دهد و در ماه‌های بعد گزینه‌های میان‌رده را عرضه کند. جالب خواهد بود که ببینیم AMD چگونه خط تولید RDNA 4 خود را در رقابت با شرکت‌های انویدیا و اینتل قرار می‌دهد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در آینده با زومجی همراه باشید.

منبع: zoomg-369689

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد