hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > فارس > پروژه‌های بزرگ مقیاس شهرداری اقدامی اثرگذار برای کنترل ترافیک دارد

در چهاردهمین بازدید مدیریت شهری از نوبت شب پروژه‌های بزرگ مقیاس شیراز مطرح شد؛

پروژه‌های بزرگ مقیاس شهرداری اقدامی اثرگذار برای کنترل ترافیک دارد

رئیس شورای اسلامی کلانشهر شیراز تاکید دارد که اجرای پروژه‌های بزرگ مقیاسی نظیر زیرگذر گویم، در کنترل و مدیریت ترافیک اثرگذاری مطلوبی دارد.

چهاردهمین بازدید مدیریت شهری از روند اجرای نوبت شب پروژه‌های عمرانی بزرگ‌مقیاس شیراز، با حضور شهردار، رئیس شورای اسلامی شهر و یکی از نمایندگان شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی و با همراهی خبرنگاران انجام شد. 

زیرگذر گویم بر آزادراه شیراز- اصفهان تأثیرات مثبتی خواهد داشت

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی در بازدید شبانه از پروژه زیرگذر گویم گفت: از شهرداری شیراز برای ابتکار عمل برای اجرای پروژه‌ها در نوبت شب قدردانی می‌کنیم.

جعفر قادری ادامه داد: در این پروژه‌ها شاهد حجم بالای هزینه‌های شهرداری شیراز هستیم، همچنین ۱۰۰ هزار میلیارد تومان رونمایی پروژه در هفته دولت توسط شهرداری شیراز قابل‌ملاحظه و در راستای خدمت به مردم است.

قادری اضافه کرد: قانون تأمین مالی تولید و زیرساخت‌ها به روش‌های جدید نیاز دارد و آمادگی داریم در این خصوص با شهرداری شیراز جلسه اختصاصی داشته باشیم تا از ظرفیت مردم، سیستم بانکی و بازار سرمایه و... برای تأمین مالی پروژه‌ها استفاده کنند.

وی اضافه کرد: گویم ۹۰ هکتار مساحت روستایی داشت و ۷۰۰ تا ۸۰۰ هکتار به محدوده شهر در اینجا افزوده‌شده؛ برای رفع مشکل شهرداری شیراز در قانون تأمین بودجه سالیانه تلاش کرده‌ایم.

به گفته این نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی، زیرگذر گویم در خصوص آزادراه شیراز- اصفهان نیز تأثیرات مثبتی خواهد داشت. 

زیرگذر گویم در رفع مشکلات ترافیکی اثربخش است

سید ابراهیم حسینی رئیس شورای اسلامی شهر شیراز در بازدید شبانه از پروژه زیرگذر گویم با تقدیر از حضور مردم پای صندوق‌های رأی گفت: از شهرداری، شورای اسلامی شهر شیراز، نمایندگان مجلس، پلیس راهور و همه عزیزان برای خدمات‌رسانی به شهر و شهروندان تشکر می‌کنیم.

وی افزود: این پروژه نیز گامی در رفع مشکلات ترافیکی شهر و قابل‌توجه است و در رفع مشکلات ترافیکی برای ورود شهر شیراز در این محور نقش بسزایی دارد.

زیرگذر گویم پروژه مهم و تأثیرگذار شهر شیراز است

محمدحسن اسدی شهردار کلان‌شهر شیراز در بازدید شبانه از پروژه زیرگذر گویم با تسلیت ماه محرم و با تشکر از حضور دکتر قادری، نماینده مردم شیراز در مجلس در این بازدید گفت: پروژه زیرگذر گویم در شمال غرب شهر شیراز قرار دارد و شهرداری و شورای اسلامی شهر شیراز از تمام نقاط شهر از شمال تا جنوب و شرق تا غرب شهر مثل بزرگراه شهید استوارو تقاطعات مربوطه، بزرگراه شهید سلیمانی و.‌. پروژه‌های خوبی را اجرا کرده است. 

شهردار شیراز افزود: تا سال ۱۴۰۴ پروژه‌های خوبی به افتتاح و بهره‌برداری خواهند رسید و شهرداری و شورای اسلامی شهر شیراز درصدد تعریف برنامه ۱۰۰ هزار میلیارد تومانی هستند که در هفته دولت امسال رونمایی خواهد شد.

وی اضافه کرد: پروژه گویم امروز پروژه مهم و تأثیرگذار شهرداری شیراز است که اکنون از آب و گل درآمده است؛ این پروژه از سال ۱۴۰۱ تاکنون با مشکلات زیادی از قبیل جابجایی تأسیسات و انجام تملکات زیاد روبرو بوده که به سرانجام رسیده و اکنون پیشرفت ۷۵ درصدی دارد.

اسدی اعلام کرد: در ۵ ماه آینده قصد بهره‌برداری و عبور ترافیک از این پروژه به‌عنوان یکی از شریان‌های اصلی شهر شیراز راداریم؛ در این مدت همکاری پلیس راهور ستودنی بوده و از فرمانده پلیس راهور شیراز تشکر ویژه داریم، از استاندار فارس، فرماندار شیراز و دستگاه‌های خدمت رسان و... بابت حمایت از اجرای پروژه‌ها تقدیر می‌کنیم.

شهردار شیراز تصریح کرد: نوبت شب اجرای پروژه‌ها به یک مدل سرکشی و مدل پایش پروژه‌ها در شهرداری شیراز تبدیل‌شده و بازخورد خوبی تاکنون داشته‌ایم.

وی افزود: بازدیدهای شبانه در جهت تسریع اجرای پروژه‌های عمرانی به پیشنهاد شهرداری شیراز و پشتیبانی شورای اسلامی شهر شیراز انجام می‌شود و در کشور مورد الگوبرداری قرارگرفته است.

تسریع اتمام پروژه زیرگذر گویم با راه‌اندازی نوبت شب

محمدامین، معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز در بازدید شبانه از پروژه زیرگذر گویم گفت: در چهاردهمین بازدید از پروژه‌های عمرانی در سال جاری شاهد پیشرفت پروژه‌ای هستیم که عملیات اجرایی آن از ۱۴۰۱ آغاز شد و حجم وسیعی برای جابجایی تأسیسات در پروژه تاکنون به انجام رسیده است.

وی ادامه داد: برای اجرای زیرگذر نیمه مسقف گویم ۲۰ واحد مسکونی و ملکی باید رفع معارض می‌شد و تملک‌ ۵ ملک مربوط به ادارات دولتی نیز لازم بود که انجام‌شده و شهردار منطقه ۱۰ در تملک پروژه همکاری مطلوبی داشته است.

به گفته امین ۱۵۶ قرارداد اجاره مغازه به دلیل قرار داشتن در حصار دور کارگاه که نزدیک به مغازه‌ها بود، منعقد شد و در خصوص تمام معارضان تأسیساتی و ملکی اقدامات لازم، انجام شد و بعد از اتمام روگذر باید مجدداً این تأسیسات اجرا شوند.

وی همچنین گفت: اجرای پروژه به ۵-۴ سال زمان نیاز داشت اما عزم شورای اسلامی و شهرداری شیراز با راه‌اندازی نوبت شب به ۲ سال کاهش‌یافته و امروز پروژه زیرگذر گویم ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی تاکنون داشته است.

امین ادامه داد: پروژه ۵ مرحله اصلی داشته و ۶۵۵ شمع در این پروژه اجراشده و از ۲۲۶۰ متر طول اجرای دیوار دیافراگمی در دو طرف پروژه معادل ۹۰ درصد انجام‌شده و نسبت به زمان‌بندی خود جلوتر است.

معاون شهرداری شیراز گفت: خاک‌برداری پروژه به‌خوبی توسط قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) انجام‌گرفته و زیباسازی پروژه و عملیات اجرایی تأسیسات هم به‌زودی اجرا می‌شود.

امین با یادآوری اینکه آذرماه انتهای کار خاک‌برداری است و بعد از زیباسازی در پروژه و انجام نما، زیرگذر برای عبور ترافیک آماده خواهد شد، هزینه تملک، اجاره‌ها و رفع معارض تأسیساتی و اجرای پروژه را به نرخ روز، ۲ هزار میلیارد تومان اعلام کرد.

باقری یاور شورا در منطقه ۱۰ نیز گفت: این پروژه از ابر پروژه‌های شهرداری شیراز است و شهرداری و قرارگاه خاتم‌الانبیا (ص) طی ۲ سال گذشته برای اجرای پروژه زیرگذر گویم سنگ تمام گذاشتند واز اهالی گویم به جهت صبوری که به خرج داده‌اند تشکر کرد.

انتهای پیام

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد