hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > Metal Gear Solid چه تأثیری روی اولین بازی Splinter Cell گذاشت؟

Metal Gear Solid چه تأثیری روی اولین بازی Splinter Cell گذاشت؟

اعضای تیم یوبیسافت در ساخت اولین بازی Splinter Cell، الهام زیادی از سبک تأثیرگذار جاسوسی مخفی‌کاری و اکشن بازی Metal Gear Solid گرفته‌اند.

اگرچه Metal Gear Solid، شاهکار هیدئو کوجیما در سال ۱۹۹۸، اولین بازی‌ای نبود که ایده مخفی‌کاری در مراحل پیچیده و بدون سلاح را مطرح کرد، اما نقشی انکارناپذیر در محبوبیت بخشیدن به این سبک ایفا کرد. شهرت این بازی امروزه بیشتر به داستان ضد جنگ پیچیده و میان‌پرده‌های سینمایی بلندپروازانه که گاه اغراق‌آمیز به نظر می‌رسند، گره خورده است. اما نفوذ ماندگار Metal Gear Solid در صنعت بازی، مدیون نوآوری ظریف آن در بخش مخفی‌کاری محتاطانه و هوشمندانه‌اش بود.

در مصاحبه‌ای با شماره ۲۶۱ مجله رترو گیمر، فاش شد که سازندگان اولین بازی Splinter Cell، برای خلق اولین حضور سم فیشر در صنعت بازی‌هایی ویدیویی، از ماجراجویی‌های سالید اسنیک الهام گرفته‌اند. فرانسوا کولون، کارگردان اولین بازی Splinter Cell، در این مصاحبه اذعان می‌کند: «Metal Gear Solid به ما نشان داد که چطور باید مکانیک‌های مخفی‌کاری را طراحی کرد.» او به‌طور خاص به قوانین شفاف این بازی کلاسیک اشاره می‌کند که همیشه شرایط را برای بازیکن روشن می‌کرد و به او می‌گفت که در هر موقعیت چطور باید واکنش نشان دهد.

کولون ادامه می‌دهد: «این اثر مجموعه‌ای کامل و منسجم از قوانین است که مسیر را برای هر بازی مخفی‌کاری تعیین کرده است. اگر یکی از این عناصر را حذف کنید، تجربه بازی کسل‌کننده، آزاردهنده یا مسخره می‌شود. Metal Gear Solid در این زمینه عالی عمل کرد. هیچ‌گونه سرخوردگی‌ای وجود نداشت، شما می‌فهمیدید که چه زمانی باخته‌اید و بازی را مقصر نمی‌دانستید.»

دهه‌ها پس از ظهور این دو غول در دنیای بازی‌های مخفی‌کاری، شاهد چرخه‌ای جالب هستیم. کونامی با انتشار مجموعه ریمسترها و ریمیک‌های مورد انتظار Metal Gear Solid، به میدان بازگشته است. در سوی دیگر، یوبیسافت نیز با معرفی ریمیک Splinter Cell، شور و اشتیاق را در دل طرفداران برانگیخت، اما از زمان رونمایی آن تاکنون خبری از این پروژه منتشر نشده است.

منبع: zoomg-369674

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد