hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > شناسایی ۱۲۷کرونایی در کهگیلویه و بویراحمد/ چراغ سبز مردم به ویروس

شناسایی ۱۲۷کرونایی در کهگیلویه و بویراحمد/ چراغ سبز مردم به ویروس

۱۲۷ مبتلای به کرونا در کهگیلویه و بویراحمد طی پنج روز اخیر شناسایی شده و ۹۰ درصد مبتلایان نیز در مکان های پرخطر آلوده شدند.
 آمارهای دریافتی از دانشگاه علوم پزشکی یاسوج طی پنج روز اخیر حکایت از شناسایی بیش از ۱۰ درصد مجموع کل مبتلایان به کرونا در استان طی روزهای سه شنبه هفته گذشته تا صبح یکشنبه دارد.
بررسی مهر نشان می‌دهد مراسمات مختلف از جمله ختم و عروسی عامل بسیار سرعت بخشی در افزایش شمار مبتلایان استان است.
ساده گیری کرونا با توجه به وضعیت قرمز در چند استان همسایه می‌تواند خطرناک‌ترین پیک ممکن کرونا در استان را همزمان با موج دوم کشوری رقم برند.
اما بررسی آماری کدهای بسیار جالبی از وضعیت ابتلاء در استان را نمایان می‌کند.
شناسایی ۶۱ مورد مثبت در یک روز
ظهر سه شنبه بود که سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: از ۳۹۶ مورد جواب دریافتی از آزمایشگاه تهران و یاسوج، ۶۱ مورد مثبت گزارش شده است.
پرویز یزدانپناه افزود: از این تعداد ۱۵ بیمار مرد و ۲۲ بیمار زن در شهرستان بویراحمد، شش بیمار مرد و هفت بیمار زن در شهرستان گچساران، یک بیمار زن در شهرستان دنا و چهار بیمار مرد و شش بیمار زن نیز در شهرستان بهمئی هستند.
یزدانپناه با بیان اینکه ۳۹ بیمار سابقه تماس با مورد مثبت خانواده داشتند، گفت: چهار بیمار سابقه تماس با مورد مثبت در شیراز را داشته، یک بیمار به اهواز مسافرت کرده و یک بیمار نیز دانشجوی اهواز است.
وی افزود: از ۶۱ بیمار مبتلا شده تنها ۱۶ بیمار با مورد مثبت در تماس نبوده‌اند و با احتساب آمار جدید امروز، شمار مبتلایان به کرونای استان به ۷۵۳ بیمار رسید.
نکته قابل درنگ این آمارها مکان‌های آلودگی به ویروس بوده است.
۹۰ درصد بیماران کرونا در مکان‌های پرخطر مبتلا شدند
یزدانپناه تاکید کرد: ۹۰ درصد مبتلایان در مکان‌های عمومی پر خطری چون مراسمات تشییع جنازه، ختم و مجالس عروسی به بیماری دچار شده‌اند و بی توجهی به دستورالعمل‌ها و توصیه‌های بهداشتی، خطرات بزرگی از حیث گسترش این بیماری در استان را به دنبال دارد.
اما روز چهارشنبه نیز آمارها حکایت از ادامه این زنگ خطر داشت این بار از ۱۰۴ مورد جواب دریافتی از آزمایشگاه یاسوج، ۱۳ مورد مثبت گزارش شد.
با احتساب آمار جدید چهارشنبه، شمار مبتلایان به کرونای استان به ۷۶۶ بیمار رسید که مبتلایان جدید دو بیمار مرد در شهرستان گچساران، سه بیمار مرد و سه بیمار زن در شهرستان بویراحمد و سه بیمار مرد و دو بیمار زن در شهرستان کهگیلویه بود.
نکته قابل توجه اینکه شش بیمار سابقه تماس با مورد مثبت خانواده داشته و هفت بیمار با مورد مثبت در تماس نبوده‌اند.
در روز پنجشنبه نیز از مجموع ۲۳۰ آزمایش ارسالی به آزمایشگاه‌های هدف، ۳۱ مورد مثبت گزارش شد.
۸ بیمار مرد و ۱۱ بیمار زن در شهرستان گچساران، چهار بیمار مرد و پنج بیمار زن در شهرستان بویراحمد و دو بیمار مرد و یک بیمار زن در شهرستان دنا موارد جدید مبتلا به کرونا در استان را شامل می‌شد.
نکات جالب مبتلایان شناسایی شده پنجشنبه هفته قبل این بود که ۱۰ بیمار سابقه ارتباط با موارد مثبت خانواده داشته و چهار بیمار نیز طی روزهای گذشته به استان‌های کرمان، فارس، بوشهر و سیستان و بلوچستان سفر داشتند.
جمعه نیز از مجموع ۱۰۰ مورد جواب دریافتی آزمایشگاه مولکولی یاسوج، شش مورد جدید مبتلا به کرونا شناسایی شد. یک زن در شهرستان بهمئی، چهار بیمار زن در شهرستان بویراحمد و یک بیمار زن در شهرستان کهگیلویه مواد جدید مبتلا به کرونا بودند.
همچنین هر شش مورد جدید مبتلا با موارد مثبت شناسایی شده در ارتباط بودند.
روز گذشته نیز از ۱۸۸ آزمایش انجام شده توسط آزمایشگاه مولکولی یاسوج، ۱۶ مورد جدید ابتلاء به کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد شناسایی شد.
با احتساب موارد جدید، شمار مبتلا یان به کرونا در این استان به ۸۱۹ نفر رسید.
در همین راستا سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با بیان اینکه ابتلاء به کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد در حال افزایش است و مردم باید پروتکل‌های بهداشتی را همانند گذشته رعایت کنند، گفت: در مجموع از این تعداد بیمار جدید، یک بیمار مرد در شهرستان گچساران، ۹ بیمار مرد و سه بیمار زن در شهرستان بویراحمد، یک بیمار مرد و یک بیمار زن در شهرستان بهمئی و یک بیمار مرد در شهرستان لنده شناسایی شد.
کرونا با گرما ضعیف نمی‌شود
پرویز یزدانپناه افزود: ۱۰ بیمار سابقه تماس با موارد افراد دارای آزمایش با نتیجه مثبت بیماری را داشتند و ۲ بیمار در روزهای گذشته به اهواز و بهبهان سفر کرده و چهار بیمار نیز سابقه تماس با موارد مثبت ابتلاء را ندارند.
یزدان‌پناه تصریح کرد: این بیماری ضعیف نشده و با گرمای هوا نیز از بین نمی‌رود و مردم باید از اجتماعات دور بوده و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کرده و از ماسک استفاده کنند.
به گزارش خبرنگار مهر، امید است مردم به عنوان حلقه اصلی قطع چرخه این ویروس هوشیار عمل کرده و نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی اقدام کنند.
باید دید آمارهای روز یکشنبه چراغ سبز مردم به ویروس را نشان می‌دهد و یا جدال با چرخه این ویروس به قدرت قبل در نگاه مردم عملیاتی خواهد شد.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد