hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > سیاسی > حامیان «حمله به سفارت انگلیس» را بشناسید

حامیان «حمله به سفارت انگلیس» را بشناسید

در جریان مناظره دوم از مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری مسعود پزشکیان و سعید جلیلی موضوعات حمله به سفارت‌های انگلیس و عربستان به میان آمد. پزشکیان به جلیلی گفت که حمله‌کنندگان به سفارت‌ها و و حامیانشان در ستاد شما هستند و جلیلی از پزشکیان نام این افراد را خواست. برای روشن شدن موضوع باید افراد دخیل و حامیان آن‌ها در حمله به سفارت انگلستان در سال ۱۳۹۰ بررسی شوند.

در جریان مناظره دوم از مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری مسعود پزشکیان و سعید جلیلی موضوعات حمله به سفارت‌های انگلیس و عربستان به میان آمد.

در این رابطه خبرآنلاین نوشت: پزشکیان به جلیلی گفت که حمله‌کنندگان به سفارت‌ها و و حامیانشان در ستاد شما هستند و جلیلی از پزشکیان نام این افراد را خواست.

برای روشن شدن موضوع باید افراد دخیل و حامیان آن‌ها در حمله به سفارت انگلستان در سال ۱۳۹۰ بررسی شوند؛ حمله‌ای که هزینه‌های سنگین دیپلماتیک روی دست کشور گذاشت و مقدمات تحریم‌های جدیدتر و تیره شدن روابط ایران و اروپا را سبب شد.

حمید رسایی

حمید رسایی نماینده تهران در مجلس که آن زمان هم نماینده بوده، آن زمان حامی حمله به سفارت انگلیس بوده و الان نیز حامی سعید جلیلی است.

او از شاخص‌ترین حامیان آشکار حمله به سفارت بوده و حتی در مقابل سفارت پس از ورود و تخریب اموال سفارت توسط مهاجمان، به سخنرانی پرداخته بود. رسایی گفته بود؛ «اگر دولت انگلیس عاقل باشد نه تنها نباید نسبت به مصوبه مجلس (کاهش روابط با انگلیس) برخورد بدی داشته باشد بلکه باید تشکر کند که تا حدودی خشم ملت را خنثی کرد. اگر انگلیس بخواهد بیش از این زبان‌درازی کند مسوولان نمی‌توانند آتش خشم ملت را کنترل کنند. اگر مصوبه اخیر نبود قطعا امروز ساختمان سفارت با خاک یکسان می‌شد.»

او در عین حال گفته بود: «در این مکان حضور یافتم تا ببینم چه خبر است.»

امیرحسین قاضی‌زاده

امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی معاون ابراهیم رئیسی و نامزد پوششی در انتخابات جاری که آن زمان نماینده مشهد بوده، در گفت‌وگو با خبرگزاری ایسنا، با حمایت از حمله به سفارت انگلیس، گفته بود: «حرکت جوانان در ورود به سفارت انگلیس که می‌شود به آن لانه جاسوسی دوم هم گفت، نشان داد جوانان ایرانی از آرمان‌های انقلابی خود کوتاه نخواهند آمد.»

او افزوده بود: «به عنوان یک نماینده مجلس از این حرکت دانشجویان تقدیر کرده و خواستار این هستم که با این احساسات پاک و صداقتی که در عقاید خود دارند، از آرمان‌های نظام محافظت کنند.»

اسامی حمله کنندگان و حامیان «حمله به سفارت انگلیس»

 

منبع: fararu-750919

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد