hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > فارس > مهار آتش ماله‌گاله با مشارکت ارتش در شیراز

مهار آتش ماله‌گاله با مشارکت ارتش در شیراز

مسئول مرکز مدیریت بحران اداره کل حفاظت محیط زیست فارس از مهار آتش در منطقه "ماله‌گاله" از توابع شهرستان شیراز با مشارکت پرسنل تیپ 37 زرهی ارتش، خبر داد.

خانبازی با قدردانی از مشارکت فعال نیروهای نظامی تیپ 37 زرهی شیراز در مهار آتش سوزی منطقه ماله‌گاله گفت: یک فقره آتش سوزی در منطقه ماله گاله شیراز رخ داد و با ورود نیروهای مردمی، تشکل های مردم نهاد، یگان منابع طبیعی و بسیچ و اعزام نیرو به منطقه این آتش سوزی در کوتاه ترین زمان مهار شد.

به نقل از حفاظت محیط زیست فارس، خانبازی ادامه داد: حضور نیروهای نظامی ورزیده جمعی تیپ 37 زرهی شیراز، با تجهیزات کامل، در اطفای سریع آتش اثرگذار بود.

خانبازی با بیان اینکه با فرارسیدن فصل گرم سال، آتش سوزی در مراتع، مزارع و جنگل ها به دغدغه‌ای برای کشاورزان، محیط‌بانان و دوستداران و فعالان محیط زیست تبدیل می شود، گفت: امسال نیز با شروع  تابستان موارد متعددی از آتش سوزی در مراتع و جنگل‌های استان گزارش شده است.

وی خواستار مشارکت بیشتر نیروها و جوامع محلی و پایش مناطق طبیعی شد و از گردشگران نیز خواست تا موازین ایمنی را در طبیعت گردی رعایت کنند.

خانبازی گفت: مناطق طبیعی سرمایه ای بی نظیر است  که حفاظت از آن مسئولیت اجتماعی همگانی محسوب می‌شود، فعالان این عرصه در عین حال که بر پیشگیری از آتش سوزی و به کارگیری نیروهای بومی و محلی تاکید می کنند از صرف بودجه، اعتبار و تامین تجهیزات مورد نیاز هم غافل نیستند، زنجیره ای که هر کدام باید به درستی در موقعیت مناسب استفاده شده تا این سرمایه به خوبی حفظ شود.

مسئول مدیریت بحران محیط زیست فارس با یادآوری اینکه سال‌های پرباران پوشش گیاهی خوب را به همراه دارد و مراتع پربار می شود و این روی خوش ماجراست که نیاز به مدیریت دارد، توضیح داد: با رسیدن فصل گرما، پوشش گیاهی بالا خطر آتش سوزی را بیشتر و این نکته به ما یادآوری می کند، تغییر اقلیم مخاطره‌ای جدی است که اگر به هوش نباشیم هم خشکسالی و هم ترسالی اش می‌تواند موجب آسیب و خطر باشد.

انتهای پیام

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد