hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اقتصادی > نیروگاه برق علی‌آبادکتول به شبکه سراسری نفت ایران متصل شد

پروژه ملی احداث خط لوله ۸ اینچ اتصال نیروگاه برق آذرخش گلستان

نیروگاه برق علی‌آبادکتول به شبکه سراسری نفت ایران متصل شد

پروژه ملی احداث خط لوله ۸ اینچ اتصال نیروگاه برق آذرخش گلستان به شبکه خطوط لوله سراسری فرآورده نفتی کشور با حضور مهندس ارسلان رحیمی؛ مدیرعامل شرکت خطوط لوله مخابرات نفت ایران و جمعی از مسئولان کشوری و استانی،امروز چهارشنبه (۶ تیر ماه ) نیروگاه برق علی‌آبادکتول به شبکه سراسری نفت ایران متصل شد.

به‌گزارش رویداد ایران، مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران در این آیین گفت: خطوط لوله و مخابرات نفت ایران، ۱۴ هزار کیلومتر مساحت دارد و در سال گذشته ۱۳۷ میلیارد لیتر فرآورده‌های نفتی و نفت خام از این خطوط منتقل شدند.

ارسلان رحیمی تصریح کرد: در سال ۱۴۰۱، میزان ۱۳۲ میلیارد لیتر و در سال ۱۴۰۰ نیز ۱۲۸ میلیارد لیتر فرآورده‌های نفتی و نفت خام در این خطوط منتقل شدند.

مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران خاطرنشان کرد: روند انتقال فرآورده‌های نفتی و نفت خام در دولت شهید رئیسی روند روبه رشدی است، ضمن اینکه خطوط تغییر نیافته و افزایش پیدا نکرده است، و این نشان‌دهنده کار جهادی و تلاش شبانه‌روزی کارکنان متخصص و متعهد شرکت خطوط لوله و مخابرات است که با برنامه‌ریزی دقیق، باعث کاهش توقف فرآورده‌های نفتی در خطوط شده و این امر سبب افزایش انتقال فرآورده‌های نفتی ایران شده است.

وی ادامه داد: با انتقال این میزان فرآورده نفتی و نفت خام در کشور در سال گذشته، مبلغ یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار در سوخت نفتکش‌ها صرفه‌جویی شده‌ است.رحیمی با اشاره به اینکه ساخت و اجرای خطوط لوله و مخابرات نفت ایران در سال ۱۳۴۱ انجام شده است، گفت: علیرغم اینکه ساخت این خطوط مربوط به سال ۱۳۴۱ بوده و توربین‌های مربوطه بیش از ۲۰۰ هزار ساعت کارکرد دارند، اما نیروهای متعهد و متخصص دولت شهید رئیسی در شرکت خطوط لوله و مخابرات ایران با همت و اعتقاد و الگوبرداری از این شهید خدمتگزار و تلاشگر، شعار" ما می‌توانیم" را در عمل ثابت کردند.
وی ابراز کرد: تعداد ۲۲ نیروگاه به همراه نیروگاه علی‌آبادکتول در دولت شهید رئیسی با کوتاهترین زمان و با شرایط سخت و رعایت استانداردهای جهانی افتتاح و به شبکه سراسری متصل شد.
مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران یادآورشد: امروز شرکت خطوط لوله و مخابرات با افتخار اعلام می‌کند که در دولت شهید رییسی به قدری توانمند شدیم که دیگر توربین‌ها را برای تعمیر به کشورهای حاشیه خلیج‌فارس ارسال نمی‌کنیم و با افتخار علاوه بر تعمیر این توربین‌ها در داخل کشور، طراحی صفر تا صد تاسیسات نفتی در ایران و به دست جوانان انقلابی متخصص انجام می‌شود.
 
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد