hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > کارهای خیر مورد توجه اهل بیت (ع) است

کارهای خیر مورد توجه اهل بیت (ع) است

یکی از کار شناسان دینی گفت: کارهای خیر در عرصه‌های گوناگون مورد توجه اهل بیت (ع) است.


به گزارش خبرنگار رویداد ایران از قم،حجت الاسلام هاشمی در مراسم ازدواج 110 زوج جوان قمی اظهار کرد: انسان نیاز جسمی، روانی و روحی دارد که نیاز جسمی مربوط به خورد و خوراک و نیازهای روانی همانند دید و بازدید و گشت و گذار است.

وی گفت: هر اندازه این نیازها کم باشد انسان دچار مشکل می‌شود و بالاترین نیاز انسان به حوزه روحی باز می‌گردد و بشر همواره به دنبال کمال جویی است.

کارشناس امور دینیبا بیان اینکه عمده فعالیت انسان مربوط به نیاز جسم است افزود: باید دید چگونه نیاز کمال جویانه انسان بر طرف می‌شود و آن نیز با اعمال صالح و خیر است.

وی با اشاره به روایتی از امام صادق علیه السلام گفت: مردم در این دنیا خواب هستند و وقتی می‌میرند متنبه و متوجه واقعیات می‌شوند.

این کارشناس دینی گفت: انسان هر آنچه که در دنیا داشته باشد، وقتی می میرد متوجه خواهد شد که دستش خالی است و تنها کسی که بعد از مردن می بیند که دستش پر است کسی است که با خود اعمال خیر به همراه دارد.

وی اضافه کرد: در قرآن سبقت و مسابقه گرفتن ممنوع شمرده شده اما نسبت به کار خیر و سبقت گرفتن از دیگران در امور خیر تشویق کرده است.

حجت الاسلام هاشمی گفت: خوش به حال کسانی که مدام در حال انجام کار خیر هستند و برای روح خود وقت می‌گذارد که خیرین اینگونه هستند.

وی گفت: این دنیا روزی به پایان می‌رسد و خوش به حال کسانی که می‌توانند در این عمر کوتاه زندگی کار خیر کنند.

کارشناس امور دینی اضافه کرد: در روایت داریم اگر دو نفر با هم ازدواج کنند نصف دین خود را کامل کردند و نصف دیگر با تقوا باید کامل شود که به همین دلیل خیرین عرصه ازدواج، کار بزرگی انجام می‌دهند.

وی بیان کرد: انسان‌های بی دین و کافر هم به خاطر آرامش وجدان خود کار خیر انجام می‌دهند، اما انسان مومن و موحد همه کارهای خیر را برای رضایت الهی انجام می‌دهد.

حجت الاسلام هاشمی بیان کرد: کارهای خیر در عرصه‌های مختلف حتماً مورد توجه اهل بیت علیهم السلام است.

 

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد