hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > سیاسی > قطعی آب به اسم تعمیر لوله‌ها و آبرسانی با تانکر

قطعی آب به اسم تعمیر لوله‌ها و آبرسانی با تانکر

هاشمی رفسنجانی روز سی و یکم خرداد در مورد بحران آب و خشکسالی، تمدید تحریم ایران و لیبی و برخی اخبار خارجی نوشته‌‌است.متن کامل خاطرات هاشمی رفسنجانی را می‌‌خوانید.

در خانه بودم. اکثر وقت به مطالعه‌ گذشت. کف استخر را تمیز کردم. آب منزل قطع است؛ گویا به خاطر کمبود آب در اثر خشکسالى و تمرین صرفه‌جویى،گرچه به اسم تعمیر لوله‌هاست.

خشکسالى فشار زیادى دارد. در بسیارى از روستاها، آب نیست و با تانکر آب مى‌برند. از خیلى روستاها، مردم مهاجرت مى‌کنند و براى معاش به شهرها مى‌روند. تاکنون نزدیک ۲۰۰ شهر دچار مشکل کم‌آبى است و در بعضى شهرها، مثل مشهد، جیره‌بندى آب شروع شده است. به [آقای] سلطانعلى‌ [محمدزاده] که روزى دو سه ساعت، براى امور باغچه به خانه مى‌آید، دلدارى دادم؛ محافظان با او بدرفتارى کرده بودند و رنجیده بود.

در کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا، تحریم ایران و لیبى، براى پنج سال دیگر تمدید شده است؛ دولت [جرج] بوش، براى دو سال تقاضا کرده بود. احزاب پاکستان، اقدام آقاى [پرویز] مشرف در خصوص گرفتن عنوان رئیس‌جمهور را محکوم کرده‌اند و آمریکا و چند کشور دیگر هم محکوم کرده‌اند.

در اردن، با رسیدن ابراهیم غوشه، از سران تبعیدى حماس به فرودگاه، مشکل ایجاد شده؛ در فرودگاه مانده است و دولت اردن اجازه ورود نمى‌دهد و او هم حاضر به مراجعت نیست. در پارلمان لبنان، ضمن بحث بودجه، حزب‌الله در مقابل دولت، [ولید] جنبلاط و امل، قرار گرفته است.

آقاى [سیدمحمد] خاتمى، [رئیس‌جمهور]، امروز [مجتمع] فولاد خراسان را در نیشابور افتتاح کرد. فاز اول آن در دولت سازندگی شروع شده و امروز بخش دیگرى از آن به ثمر رسیده است. قرار بوده، همزمان معادن سنگ آهن سنگان و خط راه‌آهن و معدن زغال و نیروگاه حرارتى طبس و پالایشگاه قطران در طبس اجرا شود که متأسفانه هیچ‌یک انجام نشده است.

 

منبع: sharghdaily-934753

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد