hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اقتصادی > مخبر برای افتتاح راه آهن رشت ـ کاسپین وارد گیلان شد

مخبر برای افتتاح راه آهن رشت ـ کاسپین وارد گیلان شد

اقتصاد نیوز :سرپرست ریاست جمهوری دقایقی پیش برای افتتاح راه‌آهن رشت کاسپین وارد رشت شد.

 

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم از رشت، محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری دقایقی پیش برای افتتاح راه‌آهن رشت کاسپین و با اسقبال استاندار گیلان و دیگر مسئولان استانی از طریق فرودگاه سردار جنگل وارد رشت شد. 

بنا بود شهید آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی برای بهره‌برداری از راه‌آهن رشت کاسپین و دیگر پروژه‌های مصوب شده دور نخست سفر هیئت دولت به گیلان سفر کنند، اما با شهادت رییس جمهور و همراهانش، این امر میسر نشد. 

در مراسم بهره برداری از این پروژه ملی، دستیار ویژه رئیس جمهور روسیه و معاون نخست وزیر آذربایجان و سفرای چند کشور نیز حضور می‌یابند. 

این مسیر ریلی اتصال ریلی مرکز استان گیلان به بندرانزلی را فراهم می‌سازد که این رویداد از نظر مبادلات تجاری و بازرگانی با کشورهای منطقه و اروپا از اهمیت بالایی برخوردار است، راه‌آهن رشت – کاسپین حلقه تکمیلی کریدور شمال – جنوب محسوب می‌شود و از این پروژه مهم به‌عنوان پل ارتباطی کشورهای اروپایی با اقیانوس هند و خلیج فارس یاد می‌شود که از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. 

راه‌آهن رشت – بندرکاسپین به‌طول 37 کیلومتر با اعتبار بیش از 30 هزار میلیارد ریال احداث شده است و ارزش روز آن بالغ بر 60 هزار میلیارد ریال برآورد می‌شود. 

 

منبع: eghtesadnews-654610

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد