hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > سیاسی > طوفانی که ظریف و پزشکیان به‌پا کردند؛ «محمدجواد ظریف» در میزگرد سیاسی انتخابات ریاست جمهوری چه گفت؟/ ویدئو و تصاویر

طوفانی که ظریف و پزشکیان به‌پا کردند؛ «محمدجواد ظریف» در میزگرد سیاسی انتخابات ریاست جمهوری چه گفت؟/ ویدئو و تصاویر

«محمدجواد ظریف» مشاور «مسعود پزشکیان» کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در برنامه میزگرد سیاسی گفت: «تنها کشوری که از اسنپ بک برجام استفاده کرده، جمهوری اسلامی است.»

به گزارش شبکه شرق، حضور «مسعود پزشکیان» و «محمدجواد ظریف»، پنجمین کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در میزگرد سیاست خارجی شبکه سوم سیماه، بار دیگر برجام و مساله رفع تحریم‌ها را با صراحت بیشتری به قاب تلویزیون بازگردانده است.

در میزگرد سیاسی شبکه سه سیما، صحبت‌های «محمدجواد ظریف» و حضور او کنار «مسعود پزشکیان» توجه مردم را به انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم جلب کرد. «محمدجواد ظریف» در این سخنرانی طوفانی، جواب منتقدان برجام را داد.

«مسعود پزشکیان» که در مناظرات قبلی، تا حدودی به تحریم‌ها و ارتباطات بین‌المللی اشاره کرده بود، این بار، با همراهی «محمدجواد ظریف» و «مهدی سنایی»، تاکید دوچندانی بر ضرورت رفع تحریم‌ها با لزوم مذاکرات احیای برجام کرد و از سیاست خارجی چندسونگری خود رونمایی کرد.

در میزگرد سیاسی شبکه سه صداوسیما، صحبت‌های «محمدجوادظریف» که با «مسعود پزشکیان» در این میزگرد حضور یافته بود، توجه رسانه‌ها و شهروندان را به انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم جلب کرده و واکنش‌های بسیاری را به همراه داشته است؛ «محمدجواد ظریف» در این سخنرانی طوفانی، جواب منتقدان برجام را داد.

«محمدجواد ظریف» در میزگرد سیاسی در کنار دکتر پزشکیان در صدا و سیما ظاهر شد. وی در این برنامه به بیان نظرات خود در حوزه سیاست خارجی پرداخت و به کنایه‌هایی که در ایام انتخابات به سیاست خارجی دولت روحانی و برجام وارد شده بود؛ پاسخ داد.

«مسعود پزشکیان» در جمع‌بندی سخنان خود، وقت را در اختیار «محمد‌جواد ظریف» قرار داد و وزیر خارجه سابق نیز از این فرصت برای پاسخ به ابهامات و جنجال‌ها سر برجام و تحریم‌ها استفاده کرد.

«مسعود پزشکیان»، پنجمین کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با حضور در میزگرد سیاست خارجی شبکه سوم با همراهی «محمدجواد ظریف»، بار دیگر برجام و مساله رفع تحریم‌ها را با صراحت بیشتری به قاب تلویزیون بازگرداند. «مسعود پزشکیان» که در مناظرات قبلی، تا حدودی به تحریم‌ها و ارتباطات بین‌المللی اشاره کرده بود، این بار، با همراهی «محمدجواد ظریف» وزیر خارجه سابق ایران و «مهدی سنایی» کارشناس و مشاور سیاست خارجی، تاکید دوچندانی بر ضرورت رفع تحریم‌ها با لزوم مذاکرات احیای برجام کرد و از سیاست خارجی چندسونگری خود رونمایی کرد.

پزشکیان در شروع برنامه با خواندن جملاتی گزیده از یک متن طولانی که در واقع رونمایی از نقشه راه سیاست خارجی دولت آینده خود با فرض پیروزی در ۸ تیر است، اظهار کرد: «راهنمای سیاست خارجی ما منافع مردم ایران خواهد بود و در سیاست خارجی شعارهای دهن‌پرکن که جیب مردم را خالی کند، شعارهایی که مردم را از قافله توسعه عقب بیندازد و مردم را گرفتار تامین دارو و صنایع ملی را گرفتار تامین مواد اولیه و آخرین فناوری کند، نخواهم داد.»

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه هدف سیاست خارجی ما تنها بقا نخواهد بود، گفت: «برای من دیپلماسی، مذاکره و توافق ذلت نیست بلکه یک راه معقول و کم‌هزینه برای رسیدن به عزت است؛ ما دیگر فرصت نداریم در حالی که کشورهای منطقه با شتاب در حال توسعه هستند، در بهترین حالت درجا بزنیم. پزشکیان با بیان اینکه پول نفت ما نباید به جیب قاچاقچیان برود، تاکید کرد: با تحریم شاید بتوان زنده ماند اما نمی‌شود پیشرفت کرد؛ با حضور گسترده مردم در انتخابات قوی‌ترین برگ برنده را در مذاکرات به دست خواهیم آورد. ان‌شاءالله با پشتوانه مردمی، احیای برجام، رفع تحریم‌ها و دیگر موانع بانکی مانند FATF شدنی خواهد بود.»

منبع: sharghdaily-934656

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد