hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > سیاسی > حواشی داغ انتخابات ریاست جمهوری در روز اول مناظره

حواشی داغ انتخابات ریاست جمهوری در روز اول مناظره

کاربران فضای مجازی هر چقدر جلوتر رفته‌ایم، به مسائلی جز‌ئی‌تر توجه کرده‌اند و چهار ساعت پیش از پخش اولین مناظره در روز دوشنبه ۲۸ خرداد، کار به جستجو برای کسب اطلاع درباره اعضای ستاد انتخاباتی، بستگان و وابستگان کاندیداها، موارد حاشیه‌ای مثل وضعیت سلامتی نامزد‌ها رسیده

فرارو- اولین مناظره انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۳، با تاخیر نیم‌ساعته روی آنتن رفت. دست برقضا این اتفاق آتش هیجان کاربران در فضای مجازی را شعله‌ور کرد.

به گزارش فرارو؛ مسعود پزشکیان در ۳۰ روز گذشته با بیشترین اقبال روبرو بوده اگرچه مانند پنج چهره دیگر بخش قابل‌توجهی از کنجکاوی‌ها، به بیوگرافی او ختم شده است. کاربران فضای مجازی هر چقدر جلوتر رفته‌ایم، به مسائلی جز‌ئی‌تر توجه کرده‌اند و چهار ساعت پیش از پخش اولین مناظره در روز دوشنبه ۲۸ خرداد، کار به جستجو برای کسب اطلاع درباره اعضای ستاد انتخاباتی، بستگان و وابستگان کاندیداها، موارد حاشیه‌ای مثل وضعیت سلامتی نامزد‌ها و به‌طور خاص پای مصنوعی سعید جلیلی، مشکل دست راست زاکانی و حتی نوه قالیباف رسیده. با هم بعضی از این موارد را بررسی می‌کنیم.

مسعود پزشکیان؛ ماجرای الهام فخاری و زهرا پزشکیان

الهام فخاری، ظهر روز دوشنبه ۲۸ خرداد، به‌عنوان سخنگوی ستاد انتخاباتی استان تهران مسعود پزشکیان معرفی شد. الهام فخاری، ۵۴ ساله است در فضای غیرسیاسی، روانشناس، استاد دانشگاه، نویسنده و نقاشی سرشناس محسوب می‌شود.

الهام فخاری در پنجمین دوره شورای شهر، مجوز حضور در پارلمان شهری را پیدا کرد و آبان ۱۳۹۶ رییس شورای شهر شد. الهام فخاری، سابقه عضویت در شورای مرکزی حزب اعتماد ملی و جبهه اصلاحات ایران را دارد با این حال حداقل دو مرتبه پایش به قوه قضاییه کشیده شده است.

الهام فخاری خرداد ۱۳۹۷، به دلیل ارائه درخواست تشکیل کمیته تحقیق و تفحص از روزنامه همشهری با شکایت مدیران این موسسه به دادگاه فرهنگ و رسانه احضار شد. الهام فخاری مرتبه بعدی به‌خاطر انتشار توییتی درباره حاشیه‌های یک قاری قرآن ناچار شد به دادگاه برود و در پایان با حکم تبرئه به خانه برگردد.

زهرا پزشکیان، دومین کلیدواژه پرتکرار کاربران فارسی‌زبان گوگل در ارتباط با یک نامزد انتخابات ریاست جمهوری محسوب می‌شود. زهرا پزشکیان، دختر مسعود پزشکیان است، او مدرک مهندسی شیمی دارد و در پتروشیمی جم مشغول به کار است.

افکارعمومی، زهرا پزشکیان را از روز ثبت‌نام کاندیدا‌های انتخابات ریاست‌جمهوری، در حالی که دست به دست پدر به ستاد انتخابات وزارت کشور رفت به یاد می‌آورند، اما نام زهرا پزشکیان را یک مرتبه دیگر هم در فضای سیاسی کشور شنید بودیم. هنگام استیضاح وزیر کار دولت حسن روحانی، بعضی نمایندگان مسعود پزشکیان را مخالف استیضاح علی ربیعی می‌دانستند و اعتقاد داشتند به کار گماردن زهرا پزشکیان در پتروشیمی جم، موضع پدرش در قبال استیضاح را تحت الشعاع قرار می‌دهد. ادعایی که هرگز اثبات نشد.

مشکل دست راست علیرضا زاکانی

مشکل دست علیرضا زاکانی در جریان انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ فاش شد. در یکی از مناظره‌ها زاکانی مورد حمله عبدالناصر همتی قرار گرفت و در پاسخ اعلام کرد با وجود شرکت در کنکور و قبولی در آزمون رزیدنتی، ناچار شده به خاطر مشکل دستش رشته پزشکی هسته‌ای را ادامه دهد.

مشکل دست علیرضا زاکانی یادگار جنگ است. زاکانی هنگام حمله عراق به ایران ۱۵ سال داشته و طبق اطلاعات منتشر شده در فضای مجازی در سومین سال جنگ، از ناحیه دست، پا و گردن مجروح شد.

ماجرای پای مصنوعی سعید جلیلی

پای مصنوعی سعید جلیلی هر مرتبه که این چهره وارد رقابت انتخابات ریاست‌جمهوری می‌شود، کنجکاوی کاربران فضای مجازی را برمی‌انگیزد. داستانی قدیمی وجود دارد که مدعی است در جریان مذاکرات هسته‌ای دهه ۸۰، طرف‌های خارجی تهدید کردند اگر هیات ایرانی کوتاه نیایید به ایران حمله خواهند کرد.

سعید جلیلی در پاسخ به این مسئله پای مصنوعی خود را درآورد، روی میز گذاشت و گفت این پا را در جنگ قبلی دادم، پای دیگرم را هم در جنگ بعدی می‌دهم. سپس سالن را ترک کرد. سایت سعید جلیلی و علی باقری‌کنی، چنین واقعه‌ای را تکذیب کرده‌اند.

پای مصنوعی سعید جلیلی به این ترتیب تنها به ماجرای جراحت و جانبازی این چهره در جریان هشت سال دفاع مقدس اشاره دارد.

فریدون عباسی، دیگر کلیدواژه مرتبط با سعید جلیلی است. او سردار بازنشسته سپاه، نماینده مجلس و رییس سازمان انرژی اتمی سابق و چهره علمی سرشناس فیزیک محسوب می‌شود. در انتخابات مجلس دهم از حوزه انتخابیه شیراز کاندید شد و رای نیاورد. دوره بعد به حوزه انتخابیه کازرون رفت و پس از کسب مجوز حضور در مجلس یازدهم برای کسب صندلی ریاست قوه مقننه، با محمدباقر قالیباف رقابت کرد و شکست خورد.

فریدون عباسی در انتخاباست ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ کاندید شد، اما شورای نگهبان صلاحیت او را رد کرد. نام فریدون عباسی آخرین بار در جریان رقابت‌های انتخابات مجلس دوازدهم در فضای سیاسی کشور به گوش رسید؛ در آن زمان رسانه‌ها نوشتند نزهت شبان‌آزاد، همسر فریدون عباسی از کازرون کاندید شده است.

فریدون عباسی به عنوان رئیس کمیته نفت و انرژی ستاد جلیلی، انتخاب شده است. او را از جمله منتقدان و مخالفان برجام می‌شناسند در حالی که خودش از سال ۱۳۸۶ در فهرست تحریم‌های شورای امنیت قرار گرفت، اما مهرماه ۱۳۹۹ و در جریان اجرای مفاد برجام نامش از فهرست تحریم‌های تسلیحاتی ایران، خارج شد.

فاطمه سجادی، همسر سعید جلیلی هم بخشی از توجه مجازی کاربران را به خود اختصاص داد. فاطمه سجادی را پزشک عمومی معرفی کرده‌اند و نوشته‌اند او سال ۱۳۷۱ با سعید جلیلی ازدواج کرده. تاریخ تولد زاکانی ۱۳۴۴ عنوان شده؛ به این ترتیب هنگام ازدواج با فاطمه سجادی، سعید جلیلی ۲۷ سال داشته است.

نوه قالیباف؛ تصویر رویایی یا گاف تبلیغاتی

محمدباقر قالیباف تلاش کرد در اولین مناظره انتخابات ریاست‌جمهوری، چهره‌ای متفاوت از خود ارائه دهد. تصاویر تلویزیونی، قالیباف را هنگام خروج از خودرو نشان می‌دهد در حالی که یک کودک او را همراهی می‌کند. در بررسی و تطبیق تصاویر متوجه می‌شویم کودک، نوه قالیباف است.

نوه قالیباف با اهداف تبلیغاتی روانه صداوسیما شده و مشاورانش قصد داشته‌اند توصیر پدربزرگی مهربان را به نمایش بگذارند، اما ناخواسته باعث یادآوری حوادث فروردین دو سال پیش شد‌ند.

محمدباقر قالیباف فروردین ۱۴۰۱ و پس از انتشار تصاویری که به بازگشت اعضای خانواده‌اش از سفر استانبول مربوط می‌شد، مورد انتقاد افکارعمومی قرار گرفت. در آن سال همسر محمدباقر قالیباف یعنی زهرا مشیر، دامادش امیررضا بحیرایی و دخترش مریم سفری به ترکیه داشتند.

قالیباف و تیمش ابتدا اصل سفر را کتمان کردند، اما با انتشار جزییات بیشتر، شامل شماره پرواز و نام مسافران در نهایت قسمت دوم ماجرا یعنی انجام سفر با هدف خرید سیسمونی را کذب دانستند. نوه قالیباف که در جریان اولین مناظره انتخابات ریاست جمهوری، او را همراهی کرد بزرگ‌تر از آن بود که بتواند با آن جنجال ارتباط داشته باشد، اما به هر حال تیم تبلیغاتی قالیباف ناخواسته مرتکب گاف تبلیغاتی بزرگی شدند.

منبع: fararu-745930

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد