hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اجتماعی > هشدار هواشناسی برای اردبیل؛ تندباد، رگبار، سیل و صاعقه

هشدار هواشناسی برای اردبیل؛ تندباد، رگبار، سیل و صاعقه

«احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و روان آب درون شهری، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی و برخورد صاعقه در دامنه کوه‌ها وجود دارد. انجام تمهیدات لازم در ارگان‌های امدادی و گردشگری برای آگاه سازی گردشگران و اجتناب از صعود به ارتفاعات ضروری است.»

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: پیش‌بینی‌های هواشناسی در اردبیل منجر به صدور هشدار سطح نارنجی در اردبیل شد.

به گزارش مهر، مجید کوهی اظهار کرد: از بعدازظهر دوشنبه ۲۸ خرداد تا پایان وقت چهارشنبه رخداد تندبادهای لحظه‌ای و موقتی پیش بینی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: همچنین برای این ایام رگبار شدید باران توام با رعدوبرق در ساعات بعدازظهر تا اوایل شب روزهای دوشنبه تا چهارشنبه دور از انتظار نیست.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل با اشاره به رخداد تگرگ در نواحی مستعد استان اردبیل به ویژه مناطق کوهستانی و دامنه کوه‌ها بیان کرد: منطقه اثر این رخداد جوی مشگین شهر، رضی، خلخال، کوثر، سرعین، گرمی، انگوت، اردبیل، فرودگاه اردبیل و نمین است.

کوهی همچنین به اثرات این مخاطره جوی اشاره کرد و افزود: احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و روان آب درون شهری، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی و برخورد صاعقه در دامنه کوه‌ها وجود دارد.

وی با توصیه به شهروندان در اجتناب از اتراق و تردد در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها تصریح کرد: انجام تمهیدات لازم در ارگان‌های امدادی و گردشگری برای آگاه‌سازی گردشگران و اجتناب از صعود به ارتفاعات ضروری است.

منبع: fararu-745867

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد