hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > سیاسی > سیاست، یورو ۲۰۲۴ و کاپیتان فرانسه / امباپه علیه افراطی‌گری

سیاست، یورو ۲۰۲۴ و کاپیتان فرانسه / امباپه علیه افراطی‌گری

ما هر روز در این استوری تلینگ به چهارگوشه جهان سر می‌زنیم و خبرهایی را که کمتر دیده شده است، مرور می‌کنیم.

ما هر روز در این استوری تلینگ به چهارگوشه جهان سر می‌زنیم و خبرهایی را که کمتر دیده شده است، مرور می‌کنیم. به آلمان که میزبان مسابقات یوروست می‌رویم و پای حرف‌های امباپه در کنفرانس خبری می‌نشینیم. سپس به بروکسل سفر می‌کنیم تا از رئیس کمیسیون اروپا خبر بگیریم. در آخر هم به علت درگذشت حاجیان در مراسم حج امسال می‌پردازیم.

 

امباپه، سیاست و یورو؛ من علیه افراط‌گرایی رای می‌دهم

در حالی که مسابقات فوتبال یورو ۲۰۲۴ شروع شده است و فرانسه امروز به مصاف اتریش می‌رود، اما این کشور برای انتخابات زودهنگام هم آماده می‌شود.

کاپیتان محبوب فرانسوی‌ها در کنفرانس پیش‌بازی به جای آن که از مسابقه با اتریش بگوید، از اوضاع سیاسی وخیم فرانسه گفته است؛ از تلاش برای تغییر و رقم زدن سرنوشت آینده این کشور.

فدراسیون فوتبال فرانسه از سیاستمداران خواسته به بی‌طرفی تیم ملی احترام بگذارند و آبی‌ها را وارد بازی نکنند. اما امباپه از جوانان فرانسه خواسته افراطی‌گری را پشت در قدرت در فرانسه ببینند.

 

سگ آبی‌؛ سد ساز، سیل‌زدا و حالا خانه‌ساز!

از سگ‌های آبی یا همان بیور در محیط زیست اغلب با عنوان سد ساز نام می‌برند. نوع زیست و فعالیت روزمره آنها به شکلی است که گویی در مسیرهای آبی سد می‌سازند و … 

کارشناسان می‌گویند فعالیت آنها در طبیعت نه تنها باعث کاهش احتمال سیل در برخی مناطق شده است که تاثیر دیگری هم برای همزیستان خود داشته است؛ موش‌های آبی. جمعیت موش‌های آبی مدتی در اسکاتلند رو به انقراض بود.

بازگشت سگ‌‌های آبی باعث شده تکانی در جمعیت آنها ایجاد شود. بیورها در فعالیت‌های روزانه خود فضایی ایجاد می‌کنند تا موش‌های آبی در آن پنهان شوند و از شر شکارچیانی مثل راسو در امان باشند.

 

اورسولا فون درلاین؛ رئیس می‌ماند؟

رئیس کمیسیون اروپایی تلاش می‌کند برای دومین دوره در این سمت باقی بماند. او پیش از انتخابات از سوی سبز‌ها تهدید شده بود نزدیکی به دست راستی‌ها مانع از حمایت آنها می‌شود.

نتایج انتخابات هفته گذشته اتحادیه اروپا از دست بالای راست‌گراها خبر می‌دهد. همه ۲۷ عضو اتحادیه و نمایندگان امشب در بروکسل دور هم جمع می‌شوند تا تکلیف را روشن کنند.

فون درلاین به راست میانه نزدیک است. کارشناسان می‌گویند انتخابات زودهنگام فرانسه هم به نفع فون‌ درلاین خواهد بود. ماکرون هوادار دراگی نخست‌وزیر سابق ایتالیا برای این پست بود، اما حالا از این مسیر خارج و راه برای فون درلاین باز شده است.

 

باکتری ای‌ کولی؛ جمع‌آوری ساندویچ‌ها در بریتانیا

یک سوم کارخانه‌های صنایع غذایی بریتانیا محصولات ساندویچی خود را جمع‌آوری کرده اند. این یک اقدام احتیاطی و برای مقابله با شیوع باکتری اشرشیاکولی است.

گزارش‌ها می‌گویند ۶۷ نفر از شهروندان بریتانیایی در بیمارستان بستری شده و حدود ۲۰۰ نفر هم بیمار شده اند. اما رد پایی از باکتری ای کولی در بسته‌ها مشاهده نشده است.

هنوز هیچ اظهار نظر قطعی درباره علت بستری شدن شهروندان منتشر نشده است. کارشناسان احتمال می‌دهند درفرآیند بسته‌بندی ساندویچ‌ها به باکتری آلوده شده باشند.

 

حج ۱۴۴۵؛ گرمای شدید و جان باختن حاجیان

تا کنون ۱۴ نفر از اردنی‌ها که در مناسک حج امسال در عربستان شرکت کرده اند جان خود را از دست داده اند. گرمای هوا بلای جان این افراد شده است.

دماسنج‌های مکه عدد ۴۷ درجه سانتیگراد را نشان می‌دهند. منابع اردنی می‌گویند علاوه بر این ۱۴ شهروندی که جان خود را در اثر گرما از دست داده اند، ۱۷ نفر هم ناپدید شده اند!

سخنگوی وزارت بهداشت عربستان در واکنش به این اتفاقات می‌گوید روز یکشنبه بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ شهروند حاضر در مناسک حج گرمازده شده اند. آنها آماری از جان باختگان اعلام نکرده اند.

 

منبع: sharghdaily-934440

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد