hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > بازگشایی کامل حرم حضرت معصومه(س) اجرایی شود

بازگشایی کامل حرم حضرت معصومه(س) اجرایی شود

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه(س) گفت: تصمیمی که وزیر بهداشت پیرامون بازگشایی آستان قدس رضوی گرفته‌اند تصمیم ثوابی بوده و امیدواریم این مسئله در حرم مطهر حضرت معصومه (س) نیز اجرایی شود.

حجت‌الاسلام مهدی احمدی امروز در جلسه ستاد پیشگیری و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان در سالن جلسات کرامت استانداری، با بیان اهمیت زیارت در احادیث و روایات اظهار داشت: حتی در روایات آمده اگر دوره‌ای برسد که زیارتگاه‌ها خالی از جمعیت شود بر حاکمیت لازم است که از بیت‌‌المال پولی را برای ترغیب مردم به زیارت پرداخت کند که حاکی از اهمیت زیارت دارد.

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه(س) ابراز کرد: حرم مطهر حضرت معصومه(س) بعد از دستورالعمل مشترک بین آستان قدس رضوی و آستان مقدس حضرت شاه‌چراغ و حرم مطهر کریمه اهل بیت(س) بازگشایی شد.

وی با تاکید بر رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در حرم مطهر حضرت معصومه(س) ابراز کرد: تمامی مهرهای داخل شبستان‌ها با وجود بسته‌بودن حرم مطهر کریمه اهل بیت(س) جمع‌آوری‌شده است، در صحن‌هایی که مهر هست به مهرهای سنگی تبدیل‌شده‌اند و بعد از هر وعده نماز شست‌وشو می‌شوند، همچنین فرش‌هایی که در صحن‌های مطهر انداخته می‌شوند هر روز تعویض می‌شوند.

احمدی بیان کرد: به دنبال آن هستیم که بستر زیارت را با حفظ سلامتی برای زائران فراهم کنیم و هر آنچه از عهده مجموعه برمی‌آید در حال انجام هستیم.

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه(س) خاطرنشان کرد: خدام آموزش‌های لازم را دیده‌اند و تذکرات و دستورالعمل‌ها از صوت حرم مطهر به زائران گوشزد می‌شود که فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند، همچنین در اطلاعیه آستان مقدس تاکید شده که سالمندان حدالامکان از حضور در حرم مطهر اجتناب کرده و از حضور نوزادان در حرم کریمه اهل بیت جلوگیری شود.

احمدی بازگشایی شبستان‌های مسجد مقدس جمکران را مورد اشاره قرار داد و افزود: این آمادگی در آستان حرم مطهر حضرت معصومه(س) وجود دارد که شبستان حرم مطهر نیز بازگشایی شود تا زائران از گرمای زیاد در صحن‌ها اذیت نشوند؛ هر چند سعی شده با ایجاد سایه بان مقداری از حرارت و گرمای موجود در صحن‌ها کاسته شود اما در مجموع برای زائران حضور در صحن‌ها در این گرمای طاقت‌فرسا سخت است.

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه(س) شبانه‌روزی شدن حرم مطهر کریمه اهل بیت(س)  را مورد اشاره قرار داد و ابراز کرد: با انجام این کار حضور جمعیت در حرم مطهر تقسیم‌شده و از اجتماع  زیاد جلوگیری به عمل می‌آید.

احمدی ادامه داد: به نظر می‌رسد تصمیمی که وزیر بهداشت درباره بازگشایی آستان قدس رضوی گرفته‌اند تصمیم ثوابی بوده و امیدواریم این مسئله در حرم مطهر حضرت معصومه (س) نیز عملیاتی و اجرایی شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در حرم مطهر حضرت معصومه(س) امیدواریم شبستان حضرت امام خمینی(ره) حرم مطهر به‌زودی بازگشایی شود.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد