hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > سیاسی > جلسه جامعه روحانیت مبارز برای بررسی مقبولیت جناح راست/ پخش اعلامیه علیه خاتمی

جلسه جامعه روحانیت مبارز برای بررسی مقبولیت جناح راست/ پخش اعلامیه علیه خاتمی

هاشمی رفسنجانی روز بیست و ششم خرداد از دیدار با خاتمی، برخی اعضای جامعه روحانیت مبارز و برخی اخبار خارجی نوشته‌است. متن کامل خاطرات هاشمی رفسنجانی را می‌‌خوانید.

مجمع [تشخیص مصلحت نظام] جلسه داشت. سیاست‌هاى کلى امنیت ملى در سیاست خارجى را تکمیل‌ کردیم. آقاى [سیدمحمد] خاتمى، [رئیس‌جمهور]، در جلسه از من خواست که براى تصویب مصوبه مجلس دربارۀ سرمایه‌گذارى خارجى که توسط شوراى نگهبان به مجمع رسیده است، کمک کنم. گفتم، استدلال‌هاى شوراى نگهبان، شبیه استدلال‌هاى رهبرى در این خصوص است؛ خوب است، خودتان با رهبرى هم مذاکره کنید. قبل از دستور، چند جمله‌اى راجع به انتخابات صحبت کردم.

ظهر آقایان [عباس واعظ] طبسى، [علی‌اکبر] ناطق [نوری]، [احمد] جنتى، [محمدعلی] موحدى [کرمانی]، [محمد] یزدى و [قربانعلی] دُرى [نجف‌آبادی]، میهمانم بودند. دربارۀ انتخابات و آینده بحث شد. قبول دارند که جناح راست، دیگر اکثریت ندارد و اگر همین ادبیات و افکار را ادامه دهند، در آینده بدتر خواهد بود. از جامعه مدرسین [حوزه علمیه قم] هم انتقاد کردند که چرا موافقت‌ کرده‌اند اعضا، نظر شخصى‌شان را در مورد آقای احمد توکلى در انتخابات بگویند. در مورد راهکارهاى حفظ انقلاب در آینده مذاکره شد.

عصر، [آقاى جرمى ‌روجر نیومن]، سفیر استرالیا آمد. درخواست حمایت از توسعه روابط داشت و گفت، پالایشگاهی در استرالیا را براى خرید نفت خام ایران آماده کرده‌اند. آقاى تقوى آمد. دربارۀ تحقیقات و تألیفات خود در مورد مدیریت روستا، توضیحاتى داد و در مورد پذیرفتن مسئولیت حراست مجمع [تشخیص مصلحت نظام]، مشورت کرد. قبلاً در جبهه، مسئول حراست بود و حفاظت اطلاعات عملیات والفجر 8 را خوب اداره کرد.

تظاهرات وسیع مردم مخالفت سرمایه‌دارى و توسعه اتحادیه اروپا، در سوئد، علیه اجلاس سران ادامه دارد و آنها را به ستوه آورده و برنامه‌هاى آنها را تحت‌تأثیر گرفته است.

در قم و بعضى جاهاى دیگر، اعلامیه‌ای علیه آقاى [سیدمحمد] خاتمى، به خاطر تفسیر او از حدیث غدیر منتشر شده و او را تکفیر مى‌کنند. مدعى‌اند که در سخنرانى انتخاباتى گفته است که ولایت حدیث غدیر، به بقاى بحث است؛ شبیه نظر اهل سنت؛ گرچه ایشان صریحاً بعداً آن را به معناى حکومت گرفته است.

 

منبع: sharghdaily-934255

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد