hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اجتماعی > انهدام باند کلاهبرداران میلیاردی در فارس

فرمانده انتظامی فارس:

انهدام باند کلاهبرداران میلیاردی در فارس

فرمانده انتظامی فارس از انهدام یک باند کلاهبردار که اعضای آن مبلغ 100 میلیارد ریال از شهروندان به بهانه برنده شدن در مسابقات اپراتورهای تلفن همراه کلاهبرداری کرده بودند، خبر داد.

سردار "رهام‌بخش حبیبی" شنبه ۲۶خرداد در نشست خبری افزود: در پی شکایت یک شهروند شیرازی مبنی بر کلاهبرداری از وی به بهانه برنده شدن در یکی از مسابقات اپراتورهای تلفن همراه، رسیدگی به موضوع به ‌صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان فارس قرار گرفت.

وی افزود: شاکی در اظهارات خود بیان داشت، شخصی ناشناس با وی تماس گرفته و ضمن معرفی خود به عنوان یکی از مسئولان اپراتورهای تلفن همراه و برنده شدن در یکی از مسابقات این اپراتور، از وی درخواست می‌کنند تا برای دریافت جایزه 200 میلیونی خود پای دستگاه عابر بانک برود.

فرمانده انتظامی استان فارس گفت: متهمان علاوه بر کشاندن شاکی به جلو دستگاه عابر بانک، با مهندسی اجتماعی به اطلاعات همراه بانک وی دسترسی پیدا کرده و در چندین مرحله از چند حساب شاکی، مبلغ 5 میلیارد ریال برداشت کرده بودند.

سردار "حبیبی" تصریح کرد: با اقدامات فنی و شیوه و شگردهای خاص پلیسی، 3 نفر به هویت‌های معلوم شناسایی و با هماهنگی مرجع قضایی، تیمی از افسران پلیس فتا استان فارس به استان تهران مراجعه و آنها را دستگیر کردند.

وی با بیان اینکه متهمان برای ناشناس ماندن خود با اجاره کردن حساب‌های بانکی و سیم کارت‌های مختلف از دیگران، اقدام به کلاهبرداری از شهروندان کرده بودند، گفت: تاکنون این افراد، به کلاهبرداری از 40 نفر به ارزش 100 میلیارد ریال اعتراف کرده‌اند. 

این مقام انتظامی با تأکید بر اینکه شهروندان توجه داشته باشند برای واریز وجه به حساب بانکی آنان و دریافت جوایز، نیازی به حضور در کنار دستگاه خودپرداز نمی‌باشد، افزود: شهروندان در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان‌های موبایلی، مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.fata.gov.ir یا از طریق شماره تماس 096380 مرکز فوریت‌های سایبری استان فارس گزارش کنند.

انهدام باند سارقان با 210 فقره سرقت

فرمانده انتظامی استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: در پی وقوع سرقت‌های خودرو، منزل، احشام، قاپ زنی، اماکن خصوصی، اماکن دولتی و کلاهبرداری در سطح شهر شیراز و استان فارس، موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

سردار حبیبی افزود: با انجام اقدامات شبانه روزی، کارآگاهان پلیس آگاهی 8 باند از سارقان و یک باند 12 نفره کلاهبرداری مشارکتی به عنوان خرید اقلام و محصولات کشاورزی با 45 فقره کلاهبرداری از شهروندان را شناسایی کردند.

وی افزود: در این راستا 30 سارق و کلاهبردار و 8 خریدار اموال مسروقه دستگیر و در تحقیقات تکمیلی پلیس به 210 فقره سرقت و کلاهبرداری(14 فقره سرقت خودرو، 39 فقره سرقت احشام، 86 فقره سرقت منزل، 10 فقره قاپ زنی، 11 فقره اماکن دولتی، 5 فقره اماکن خصوصی و 45 فقره کلاهبرداری) اعتراف کردند. 

فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه 29 نفر از متهمان دارای سوابق کیفری متعدد و محدوده فعالیت آنان در سطح استان فارس، شهر شیراز و استان یزد بوده است، گفت: ارزش اموال مسروقه کشف شده، حدود 190 میلیارد ریال برآورد شده است.

کشف 386 میلیارد تومان کالای قاچاق در فارس

سردار حبیبی در ادامه با اشاره به اقدامات و عملکرد پلیس امنیت اقتصادی استان فارس، افزود: در سال جاری 694 پرونده در راستای مبارزه با کالای قاچاق در پلیس امنیت اقتصادی تشکیل شده و در این خصوص 562 دستگاه خودرو توقیف و 706 متهم نیز دستگیر و تحویل مراجع قضائی شده اند.

وی گفت: طی این مدت بالغ بر 386 میلیارد تومان انواع کالای قاچاق در سطح استان فارس کشف شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل، 43 درصد افزایش داشته است. 

کشف بالغ بر 5 تن انواع مواد مخدر، جمع آوری 2 هزار و 764 معتاد متجاهر و دستگیری 85 اراذل و اوباش از دیگر موارد مهمی بود که سردار حبیبی در تشریح اقدامات و عملکرد سال جاری پلیس فارس، آن ها را رسانه ای کرد.

دپو 107 کیلوگرم تریاک در منزل مسكوني 

فرمانده انتظامي استان از كشف 107 کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک در بازرسي از يك منزل مسكوني در شهرستان "شیراز" خبر داد. 

وی بيان كرد: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان با اقدامات فني و تخصصي مطلع شدند فردي مقدار زيادي مواد مخدر در منزل خود واقع در یکی از محله‌های شیراز دپو كرده است كه موضوع را به صورت ويژه در دستور كار خود قرار دادند.

وي با بيان اينكه ماموران با هماهنگی مرجع قضایی به محل مورد نظر اعزام شدند، تصريح كرد: در بازرسي از آن منزل، 107 کیلوگرم ترياك، 3 قبضه اسلحه برنو، پنج‌تیر و گلوله‌زنی غیرمجاز و 540 عدد فشنگ مربوطه كشف شد.

فرمانده انتظامي فارس با بيان اينكه در این خصوص یک قاچاقچی حرفه‌ای دستگیر شد، اضافه كرد: مبارزه با سوداگران مرگ به صورت ويژه در دستور كار اين فرماندهي قرار دارد.

انتهای پیام

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد