hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > تبدیل تتر به آلت کوین های محبوب در صرافی کیف پول من

تبدیل تتر به آلت کوین های محبوب در صرافی کیف پول من

صرافی «کیف پول من» در این مقاله پیرامون اهمیت آلت‌کوین‌ها و رمز ارز تتر توضیحاتی را ارائه می‌کند.

با رشد قیمتی بیت کوین و برگشت روزهای طلایی به بازار ارز دیجیتال به نظر می‌رسد مجدداً شاهد رشد قیمتی کلیه آلت کوین‌ها و سبز شدن رنگ بازار رمزارزی هستیم. در چنین شرایطی که بازار کریپتو روزهای خوبی را طی می‌کند، متاسفانه تورم در ایران رکورد زده و شاهد افزایش نرخ دلار به بالای 60 هزار تومان هستیم! افت ناگهانی ارزش پول ملی و همچنین فراهم بودن بستری مستعد برای کسب سود دلاری سبب شده تا روزانه بر تعداد تریدرهای ایرانی این بازار مالی بین‌المللی افزوده ‌شود؛ اما بحث تحریم‌های مالی و عدم دسترسی به پلتفرم‌های پرداخت ارزی بین‌المللی نظیر پی‌پال (PayPal) علاقه‌مندان به ترید در دنیای کریپتو را با مشکلاتی مواجه ساخته است که راه‌حل این مشکلات را می‌توان در بحث تبدیل تتر به آلت کوین‌ها در صرافی ایرانی کیف پول من پیدا کرد. با ما همراه باشید تا با این راه‌حل بیشتر آشنا شوید.

معرفی صرافی ایرانی کیف پول من

در روزهایی که بسیاری از ساکنان کشورهای دیگر در حال ترید در بازار سودآور ارز دیجیتال هستند، متاسفانه کاربران ایرانی برای دسترسی به سودهای موجود در این بازار باید هفت‌خان رستم را رد کنند! تبدیل ریال به دلار و احراز هویت در صرافی‌هایی که به‌دلیل تبعیت از تحریم‌های مالی حساسیت بسیار زیادی نسبت به IP و هویت کاربران ایرانی دارند، از مشکلاتی است که تریدرهای ایرانی از زمان شکل‌گیری بازار مالی رمزارزی تا به امروز، در حال دست‌وپنجه نرم کردن با آن هستند.

البته خوشبختانه از سال 1398 به بعد و با روشن‌تر شدن رویکرد نظام حقوقی حاکم بر ایران نسبت به معاملات رمزارزی و رسمیت بخشیدن به استفاده از ارزهای دیجیتال با تصویب آئین‌نامه واردات خودرو با ارز دیجیتال از سوی هیات دولت و همچنین الزامی شدن دریافت مجوز از وزارت صنعت، معدن و تجارت در استخراج ارزهای دیجیتالی، درنهایت وضعیت معامله‌گران با سر برآوردن صرافی‌های ایرانی معتبری همچون صرافی کیف پول من بهتر شد.

البته تمامی صرافی‌های ایرانی به خوش‌اقبالی صرافی کیف پول من نبوده و عمدتاً به‌دلیل دریافت کارمزدهای فضایی، محدودیت در تعداد ارزهای دیجیتال مورد پشتیبانی و کم بودن تعداد تریدرهای فعال در آن رفته رفته به تاریخ پیوستند؛ اما صرافی ایرانی کیف پول من در یک رویکرد کاملاً حرفه‌ای در قدم اول به تثبیت سطح امنیت خود و سپس افزودن رمزارزها به فهرست خود اقدام کرد که درنهایت توانست خود را در میان 10 صرافی برتر جهانی به لحاظ تنوع رمزارز مورد پشتیبانی جای دهد.

اهمیت خرید تتر

تتر محبوب‌ترین استیبل کوین موجود در بازار کریپتوکارنسی است که بسیاری از کارشناسان از آن تحت عنوان دلار رمزارزها یاد می‌کنند؛ علت چنین موضوعی به این ویژگی ثابت و پایدار تتر ارتباط دارد که ارزش آن همواره برابر با 1 دلار آمریکا بوده و برخلاف سایر رمزارزها نوسان قیمتی قابل توجهی را تجربه نمی‌کند. این ادعا در ماجرای ورشکستگی صرافی FTX که موجب شد تا قیمت کلیه رمزارزها سقوط کند، به عینه ثابت گردید؛ چراکه قیمت هر واحد تتر در آن برهه زمانی نیز همچنان 1 دلار باقی ماند.

این ویژگی سبب شده تا بسیاری از ایرانیان بجای خرید دلار برای حفظ ارزش سرمایه نقدی خود به سراغ خرید تتر بروند. شاید این سؤال ذهن‌تان را به خود مشغول سازد که چنین کاری چگونه می‌تواند به حفظ ارزش سرمایه ما کمک کند؟ در پاسخ باید بگوییم که نرخ دلار در سال 1396، 4 هزار تومان بود و اگر فردی در آن سال با پرداخت 2 میلیون نسبت به خرید 500 واحد تتر اقدام می‌کرد، در حال حاضر و با قیمت 60 هزار تومانی قیمت دلار، ارزش 500 تتر وی 30 میلیون می‌بود. هرچند که این به معنای سود نبوده و 30 میلیون تومان فعلی دارای قدرت خریدی برابر با 2 میلیون تومان سال 1396 است ولی چنین امری مطمئناً مانع از افت ارزش سرمایه نقدی شما خواهد شد.

البته ناگفته نماند که بسیاری از تریدرهای حرفه‌ای از خرید تتر برای جلوگیری از تاثیر نوسانات قیمتی دلار به هنگام انجام معاملات رمزارزی استفاده می‌کنند؛ چراکه گفته شد هرچند ارزش ریالی دلار در طول 7 سال اخیر به شکل انفجاری رشد داشته ولی نرخ تتر همان 1 دلاری است که قبلاً بوده و تغییر پیدا نکرده است. درواقع این معامله‌گران با خرید و هولد تتر و سپس از تبدیل آن به سایر آلت کوین‌هایی همچون اتریوم سود کلان دلاری به‌دست می‌آورند.

نحوه تبدیل ریال به تتر در صرافی کیف پول من

منظور از تبدیل ریال به تتر، خرید تتر با پول رایج کشور است که چنین امری در صرافی ایرانی کیف پول من امکان‌پذیر است. درواقع به هنگام استفاده از خدمات صرافی کیف پول من نیازی به استفاده از مسترکارت و ویزاکارت نخواهید داشت و این صرافی از درگاه‌های پرداخت بانکی معتبر پشتیبانی می‌کند و شما می‌توانید با شارژ حساب کاربری خود در صرافی کیف پول من نسبت به خرید تتر اقدام کنید. به‌طور کلی مراحل خرید تتر در صرافی کیف پول من به شرح زیر است:

  1. ورود به سایت یا اپلیکیشن کیف پول من و انتخاب گزینه «ورود/ثبت نام»
  2. ایجاد حساب کاربری و ورود به آن
  3. پشت سر گذاشتن مرحله احراز هویت (این مرحله با هدف ارتقا بیشتر سطح امنیت حساب کاربری ایجاد شده و تکمیل آن نهایتاً 3 ساعت به طول خواهد انجامید)
  4. اضافه کردن شماره کارت بانکی (این شماره کارت باید متعلق به همان فردی باشد که حساب کاربری به نام وی ایجاد شده است)
  5. افزایش شارژ ریالی حساب کاربری
  6. ورود به بخش بازار و انتخاب گزینه خرید ارز دیجیتال
  7. انتخاب ارز تتر (USDT) و تعیین مقدار مورد نظر
  8. پرداخت ریالی هزینه دلاری تتر و خرید آن

مزایای خرید تتر

شاید با مطالعه مطالب فوق این سؤال ذهن‌تان را به خود مشغول سازد که اگر تتر دارای هیچگونه نوسان قیمتی نیست؛ پس چرا همچنان در بازار طرفدار داشته و با ارزش بازار 102 میلیارد دلاری رتبه 3 بازار کریپتوکارنسی را پس از بیت کوین و اتریوم به خود اختصاص داده است؟! آیا می‌شود در ارز دیجیتالی که فاقد نوسان قیمتی است به سود دست پیدا کرد؟! برای پاسخ به این سؤال که مزیت اصلی خرید تتر را هدف قرار داده است باید مثالی را مورد بررسی قرار دهیم:

فرض کنید که شما 1 واحد BTC را در قیمت 23 هزار دلاری خریداری کرده‌اید و متناسب با استراتژی معاملاتی خود و تحلیل‌های تکنیکال با رسیدن قیمت بیت کوین به 70 هزار دلار آن را فروخته و به تتر تبدیل می‌کنید؛ در این لحظه نیز قیمت بیت کوین به‌دلیل تاثیراتی که از رویداد هاوینگ و افزایش عرضه از سوی ماینرهای خرد (که با هدف جلوگیری از ضرر دست به چنین کاری زده‌اند)، با شکست قیمتی مواجه شده و به قیمت 35 هزار دلار رسیده است. در چنین حالتی با تبدیل بیت کوین به تتر در زمان مناسب سرمایه شما همچنان 70 هزار دلار باقی مانده است.

حال با تحلیل‌هایی که انجام داده‌اید، متوجه شده‌اید که قیمت بیت کوین در کف قرار داشته و حدودا 12 ماه دیگر پس از هاوینگ قیمت آن به رکورد قیمتی جدید دست پیدا می‌کند؛ در نتیجه تصمیم می‌گیرید که با 70 هزار دلار خود، 2 بیت کوین خریداری کنید. پس از گذشت 12 ماه و رسیدن بیت کوین به قیمت 120 هزار دلاری، ارزش سرمایه شما در مجموع به 240 هزار دلار افزایش پیدا می‌کند و این درحالی است که شما صرفاً 23 هزار دلار سرمایه داشتید! مثال یاد شده اتفاقی است که بارها در بازار کریپتوکارنسی رخ داده و افراد متوسط جامعه را ثروتمند و ثروتمندها را نیز ثروتمندتر کرده است؛ البته به شرطی که دانش کافی در ارتباط با آن داشته و با انجام تحلیل‌های تکنیکال کار خود را ادامه دهید.

به‌طور خلاصه، مزیت اصلی خرید تتر یا تبدیل سایر ارزهای دیجیتالی به تتر در مواقع بحرانی در حفظ ارزش سرمایه و جلوگیری از ورود ضرر به‌خاطر نوسانات قیمتی در زمانی است که بازار روند نزولی به خود گرفته است.

آموزش تبدیل تتر به سایر آلت کوین‌ها در کیف پول من

برای تبدیل تتر به سایر آلت کوین‌های موجود در صرافی کیف پول من فقط کافی است در اپلیکیشن یا وب‌سایت این صرافی به بخش بازار مراجعه کرده و از میان ارزهای دیجیتال موجود آلت کوین مورد نظر خود را انتخاب و روی گزینه معامله کلیک کنید. درواقع شما با انجام چنین کاری، از ثبات قیمتی تتر استفاده کرده و از آن به‌جای دلار در خرید آلت کوین‌های مختلفی مثل اتر، لایت کوین، کاردانو، دوج کوین و غیره بهره می‌برید.

پس از مبادله تتر با آلت کوین مورد نظر، آن آلت کوین خریداری و تتر از حساب شما کسر می‌گردد. پس از خرید آلت کوین‌ها به‌راحتی می‌توانید آن را در کیف پول اختصاصی این صرافی ذخیره کرده یا آن را به ولت شخصی خود انتقال دهید.

تبدیل تتر به سایر آلت کوین‌ها؛ راهی مقرون‌به‌صرفه در ترید رمزارزها

همان‌طور که در مطالب فوق مشاهده کردید، تتر به‌دلیل ثبات قیمتی خود که همواره برابر با 1 دلار آمریکاست، نقش دلار را در بازار مالی کریپتوکارنسی ایفا می‌کند و می‌تواند در بزنگاه‌های خطرناکی که بازار وارد فصل ریزش قیمت‌ها شده سودهای به‌دست آورده شما از معاملات رمزارزی را به خوبی حفظ کند. البته گفته شد که خرید خود تتر به‌تنهایی برای کاربران ایرانی، نوعی روش حفظ ارزش سرمایه نقدی نیز به شمار می‌رود؛ چراکه متاسفانه به‌دلیل وضعیت نابسامان اقتصادی شاهد انفجار قیمتی نرخ دلار و رسیدن آن به بالای 60 هزار تومان هستیم که درواقع جامعه ما را با یک ابر تورم مواجه می‌سازد. چه برای خرید ریالی تتر و چه برای مبادله تتر با سایر آلت کوین‌های موجود در بازار کریپتوکارنسی می‌توانید به صرافی معتبر و ایرانی کیف پول من سر بزنید و از امکانات کم نظیر این صرافی بهره ببرید.

منبع: zoomg-368960

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد