hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > درختان تاریخی باغ شاهزاده ماهان شناسنامه‌دار می‌شوند

درختان تاریخی باغ شاهزاده ماهان شناسنامه‌دار می‌شوند

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان گفت: طرح شناسنامه دار کردن درختان تاریخی باغ شاهزاده ماهان با هدف حفظ و تهیه بانک اطلاعاتی این درختان آغاز شده است.
"فریدون فعالی" با اشاره به اینکه این طرح با هدف بررسی وضعیت فعلی درختان، ساماندهی و حفاظت این درختان در حال انجام است، افزود: در شناسنامه هر یک از درختان باغ شاهزاده ماهان، اطلاعاتی همچون سن تقریبی و ضخامت درختان، گونه، مختصات و نشانی محل و همچنین نحوه آبیاری آنها ثبت می شود.
وی با تاکید بر اهمیت و ارزش درختان تاریخی باغ شاهزاده ماهان اظهار کرد: موضوع حفظ و نگهداری درختان موجود در باغ شاهزاده ماهان با جدیت دنبال می شود و از بازدید کنندگان و گردشگران این باغ تاریخی درخواست می شود نسبت به حفظ و حراست این درختان توجه بیشتری داشته باشند.
مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان با بیان اینکه درختان سرو و چنار و همچنین کاج باغ شاهزاده ماهان دارای قدمت بالایی هستند، تصریح کرد: در حال حاضر بیش از ۳۲۰ درخت تاریخی در این باغ وجود دارد.
فعالی خاطرنشان کرد: ساماندهی فضای سبز و پوشش گیاهی این باغ تاریخی از اولویت های اصلی پایگاه ثبت جهانی باغ شاهزاده ماهان است.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد