hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > سیاسی > از طرح قدیری ابیانه برای پاک‌کردن «سم‌پاشی‌ها علیه هاشمی» تا فضای گرم انتخاباتی

از طرح قدیری ابیانه برای پاک‌کردن «سم‌پاشی‌ها علیه هاشمی» تا فضای گرم انتخاباتی

هاشمی رفسنجانی روز شانزدهم خرداد در دیدار با سفیر کره جنوبی، قدیری ابیانه، ناطق نوری نوشته‌ و به فضای انتخاباتی اشاره کرده‌است. متن کامل خاطرات هاشمی رفسنجانی را می‌‌خوانید.

با [آقاى لى‌سونگ چون]، سفیر کره جنوبى ملاقات داشتم. گفت، در کره شما را به عنوان کسى که پایه‌هاى روابط ایران و کره را مستحکم کرده مى‌شناسند و خواست که سفرى به کشورشان بروم. در مورد کم‌شدن مشکلات اقتصادى و رو به خوبى رفتن روابط با کره شمالى توضیحاتى داد و من هم خواستار توسعه همکارى و وحدت دو کره شدم.

آقاى [محمدحسن] قدیرى‌ابیانه آمد. طرحى براى پاک‌کردن سم‌پاشى‌هاى دشمنان علیه من ارائه داد و نمونه آن را پسرش که دانشجو است تهیه کرده، آورد و براى استفاده از تز خود در مورد صرفه‌جویى در وقت در نظام ادارى، خواستار همکارى مجمع [تشخیص مصلحت نظام] شد و گفت، او و جمعى از مدیران ارشد وزارت امورخارجه، با اینکه از وزارت حقوق دریافت مى‌کنند، کارى به آنها ارجاع نمى‌شود.

عصر [آقای احمد ناطق‌نوری]، رئیس فدراسیون بوکس، همراه آقاى [علی‌اصغر] کاظمى، قهرمان بوکس آمدند. ضمن قدردانى از من، به خاطر تجدید حیات ورزش بوکس، از عدم پخش اخبار و تصاویر ورزش بوکس در صداوسیما، اظهار ناراحتى کردند و گفتند، بیش از ۲۰۰ هزار ورزشکار بوکس، انتظار شنیدن اخبارشان را دارند و از من براى رفع مانع استمداد کردند و گفتند، گویا نظر رهبرى موافق نیست؛ گرچه بوکس را تحریم نکرده‌اند. قبلاً بعضى از علما، تحریم کرده بودند.

آقاى [مرتضی] شیرازى، هم‌زندانی‌ام در زمان طاغوت آمد. براى شغل استمداد کرد. اخبار انتخابات [ریاست‌جمهوری]، خبر از گرم‌شدن فضاى انتخابات مى‌دهد و درگیرى‌هاى بیشتر بین هواداران نامزدها. آمریکا خبر مخالفت با توسعه شهرک‌هاى یهودى‌نشین را تکذیب‌ کرده و [آریل] شارون، [نخست‌وزیر اسرائیل]، [یاسر] عرفات، [رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین] را جنایتکار نامیده و بعضى‌ها بوى جنگ مى‌شنوند. در جنوب فلسطین، به خاطر گروگان‌گیرى جمعى از اتباع غرب، حالت فوق‌العاده اعلام شده است. [پرویز] مشرف، رئیس اجرایى پاکستان گفته، دموکراسى مناسب پاکستان نیست. عراق، صدور نفت را متوقف کرده و پس از تصمیم اوپک، صحبت از عقب‌نشینى مى‌کند. قیمت نفت بالا رفته است.

 

 

منبع: sharghdaily-933213

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد