hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اجتماعی > هشدار درباره تب دنگی؛ آمار مبتلایان در کشور

هشدار درباره تب دنگی؛ آمار مبتلایان در کشور

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: افرادی که در امارات اقامت داشته اند اگر یک هفته تا ۱۰ روز علائمی مانند تب ناگهانی و سردرد‌های شدید داشتند به مراکز بهداشتی مراجعه کنند.

شهنام عرشی٬ رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: پشه آئدس در طول ۴ سال گذشته در ایران شناسایی شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، وی بیان کرد: در دو هفته گذشته بیماری‌های ناشی از پشه آئدس مانند تب دنگی و زیکا در استان هرمزگان، سیستان و بلوچستان، بوشهر و احتملا در خوزستان شناسایی شده اند و ۱۴ نفر از افرادی که در امارات اقامت داشته اند بعد از بازگشت به کشور بیماری تب دنگی در آن‌ها شناسایی شده است.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت تاکید کرد: اکنون در استان‌های شمالی نوع دیگری از پشه شناسایی شده است. جایی که پشه باشد امکان انتقال آلودگی و بیماری وجود دارد.

عرشی اضافه کرد: با مسافرت افراد از مرز‌های شرقی کشور و حاشیه خلیج فارس، مواردی از بیماری‌های ناشی از پشه آئدس شناسایی شده است. بررسی‌ها نشان می‌دهد که بیماری‌های تب دنگی و زیکا ناشی از پشه آئدس از جنوب اروپا هستند.

وی افزود: بر اثر بروز بارندگی و بروز اپیدمی در کشور امارات، افرادی که چند روز در آن جا اقامت داشته اند به این عارضه مبتلا شده اند.

عرشی ادامه داد: افرادی که در امارات اقامت داشته اند٬ اگر یک هفته تا ۱۰ روز علائمی مانند تب ناگهانی، سردرد‌های شدید، درد پشت چشم، درد شدید مفصل و عضله، خستگی، استفراغ، بثورات پوستی، خونریزی خفیف بینی و لثه داشتند به مراکز بهداشتی کشور مراجعه کنند.

وی گفت:بیماری تب دنگی دارو و واکسن ندارد و افرادی که به کشور‌های حاشیه خلیج فارس سفر می‌کنند باید موارد بهداشتی را رعایت کنند. مراقبت‌های بهداشتی به خصوص در مرز‌های شرقی کشور و فرودگاه‌ها در حال انجام است.

عرشی ادامه داد: اصلی‌ترین راه انتقال از طریق پشه است، ولی انسان که آلوده شود، انتقال انسان به انسان هم انجام می‌شود.

منبع: fararu-741172

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد