hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > سیاسی > از توقعات سُنى‌ها براى عضویت هیات رئیسه تا بازداشت نماینده سابق مشهد

از توقعات سُنى‌ها براى عضویت هیات رئیسه تا بازداشت نماینده سابق مشهد

هاشمی رفسنجانی روز نهم خرداد در مورد دیدار با نماینده سابق مشهد، معاون وزیر اطلاعات و سفر به قم نوشته‌است. متن کامل خاطرات هاشمی رفسنجانی را می‌‌خوانید.

آقاى [قربانعلی] صالح‌آبادى، [نماینده سابق مشهد] آمد؛ با توضیح سوابق خود و گله از بازداشت و ردصلاحیت خود برای نمایندگى، خواست به جناح چپ توجه بیشتری داشته باشم. گفتم، از آنها بپرسد، دلیل شروع مخالفت با دولت از سوى آنها چه بوده؟

آقاى [امیر] تهرانى، [معاون پارلمانی] از وزارت اطلاعات آمد. گفت، مجلسى‌ها انتخابات هیئت‌‎رئیسه را برخلاف آیین‌نامه [داخلی]، به بعد از انتخابات [ریاست‌جمهوری] انداخته‌اند؛ به خاطر اینکه توقعات سُنى‌ها براى عضویت هیئت‌رئیسه که به نتیجه نخواهد رسید، باعث رنجش آنها و رأى منفى در انتخابات نشود و گفت، اختلاف بین جناح‌هاى دوم‌ خردادى‌ها تشدید شده است.

[آقایان سیاوش میرشفیعى و خسروى]، رؤساى دانشگاه‌هاى آزاد سارى و نور آمدند و گزارش وضع دانشگاه را دادند. دانشگاه آزاد نور که تازه‌ تأسیس است، دچار بدهى شده و براى حل مشکل، استمداد کرد. دکتر [عباس] شیبانى، تلفنى خواست که به فاطى، [رئیس بنیاد امور بیماری‌های خاص]، بگویم به تقاضاهاى انجمن‌ کلیوى‌ها توجه کنند. گفتم، میانجى‌گرى کنند و اختلاف‌شان را برطرف سازند.

عصر به سوى قم حرکت کردیم. مغرب به قم رسیدیم. در دروازه قم، آقاى [محمد] جعفرى‌گیلانى، [رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم]، به ما ملحق شد و یکسره به روستای وسف، [واقع در ۷۰ کیلومتری جنوب شرقی استان قم] رفتیم. قبل از انقلاب، از [غلامعلی] اویسی و جهانشاه صالح بوده و به نفع بنیاد مستضعفان مصادره شده و اکنون در اجاره دفتر تبلیغات [اسلامی] قم است که دهکده محققان، در آنجا ساخته شود. نزدیک شب رسیدیم. در مسیر و آنجا، آقاى جعفرى، توضیحاتى دربارۀ عملکرد دفتر تبلیغات و اصلاح وضع روستاى وسف داد. هوا سرد است. شام را در بهارخواب خوردیم.

 

منبع: sharghdaily-932493

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد