hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > سیاسی > ۵ راهکار جلوگیری از تعرق مزمن کدام است؟

۵ راهکار جلوگیری از تعرق مزمن کدام است؟

تعرق در تابستان گاه به امری آزاردهنده برای افراد تبدیل و باعث شده است تا بسیاری از مردم به دنبال راهکارهایی برای خلاصی از آن باشند.

تعرق در تابستان گاه به امری آزاردهنده برای افراد تبدیل و باعث شده است تا بسیاری از مردم به دنبال راهکارهایی برای خلاصی از آن باشند.

به گزارش اعتمادآنلاین، روزنامه سان در گزارشی به نقل از یک داروساز مقیم انگلستان راهکارهایی را برای خلاصی از این امر ارائه کرد که عبارتند از:

۱. امتناع از خوردن غذاهای گرم و پرچرب

به گفته او، امتناع از خوردن غذاهای پرچرب مانند سیب‌زمینی سرخ‌کرده، کیک و گوشت که باعث افزایش درجه حرارت بدن می‌شوند، می‌توانند به کاهش تعرق کمک کنند.

غذاهای گرم هم درجه حرارت بدن را بالا برده و پیشنهاد می‌شود به جای آن از میوه و سبزیجات که مملو از آب هستند و نیز لبنیات استفاده کرد.

۲. خوردن زیاد آب

آب اقدام به مرطوب کردن و سرد کردن طبیعی بدن می‌کند و به همین دلیل  بدن دیگر نیازی به تعرق برای کنترل درجه حرارت خود نخواهد داشت، برعکس آن خشکی بدن باعث تعرق بیشتر می‌شود، چون بدن با تمام قدرت برای بازگرداندن توانمندی خود در جهت انجام صحیح وظایفش فعال می‌شود.

۳. پوشیدن لباس‌های پنبه‌ای

پوشیدن لباس‌های پنبه‌ای موجب کاهش حرارت بدن می‌شود، در حالی که الیاف مصنوعی باعث افزایش تعرق خواهد شد.

۴. استفاده از سرکه سیب

سرکه سیب باعث کاهش تعرق می‌شود، یک قطعه پنبه را با کمی سرکه سیب آغشته کرده و سپس آن را روی محلی که تعرق در آن زیاد است قرار دهید، این کار می‌تواند ترشح مفرط عرق را در این منطقه کاهش دهد.

۵. بوتاکس

تزریق بوتاکس می‌تواند به جلوگیری از تعرق شدید بدون دلیل کمک کند، با این کار فعالیت مفرط غدد در آن منطقه متوقف می‌شود. کارایی این روش بین ۶ تا ۱۲ ماه است.

 

منبع: etemadonline-661338

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد