hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > سیاسی > گزارشی از تفاهم با سیدحسن نصرالله/ روایت دلزدگی از عضویت در جامعه روحانیت مبارز

گزارشی از تفاهم با سیدحسن نصرالله/ روایت دلزدگی از عضویت در جامعه روحانیت مبارز

هاشمی رفسنجانی روز پنجم خرداد در مورد دیدار با سفیر سودان، مشاور وزیر امور خارجه، یک عضو جامعه روحانیت مبارز و رییس ستاد رسیدگی به امور آزادگان نوشته‌است. متن کامل خاطرات هاشمی رفسنجانی را می‌‌خوانید.

سفیر سودان، براى خداحافظى آمد. بیشتر صحبت‌ها دربارۀ اختلاف آقاى [عمر] بشیر، رئیس‌جمهور و حسن ترابى، رئیس‌ مجلس بود که منجر به انحلال مجلس و بازداشت ترابى شده است. تأکید کردم که به خاطر مصالح مردم سودان و اسلام، دست از این نزاع بردارند و همدلى آن دو را عامل تحکیم انقلاب سودان خواندم.

آقاى سیداحمد موسوى، [مشاور وزیر امورخارجه] آمد. گزارش تفاهم با آقای سیدحسن نصرالله، [رهبر جنبش حزب‌الله لبنان]، در خصوص واگذارى کارها به حزب‌الله و گرفتن تصفیه حساب را داد و اینکه از او خواسته شده که براى بخشى از کار همکارى‌ کنند. گفت، با آیت‌الله [محمدتقی] بهجت، در خصوص این تصمیمات مشورت داشته است.

آقاى [سیدعباس حسینی] قائم‌مقامى آمد. گفت، از عضویت در جامعه روحانیت مبارز دلزده شده و مایل نیست ادامه دهد و نیز از ضررهاى جناح‌های افراطى چپ و راست و قدرت‌طلبى‌ها گفت. تصمیم گرفته، براى نجات از شرایط داخلى، مأموریت خارج از ایران بگیرد. آقاى [سیدمحمد] خاتمى، [رئیس‌جمهور]، دستور داده که سمت رایزنى فرهنگى در استرالیا را به او بدهند، اما وزارت امورخارجه که باید تأیید کند، عمل نمى‌کند.

هیئت اجرایى انجمن اسلامى فارغ‌التحصیلان اروپا، آمریکا و اقیانوسیه آمدند و براى راه‌هاى فعال‌شدن مشورت کردند. در طول ده سال گذشته، نتوانسته‌اند کار مهمى بکنند، با اینکه ۴۰۰ عضو دارند. پیشنهادهایی براى ایجاد تحرک دادم که مورد توجه‌شان قرار گرفت.

آقاى [عباسعلی] وکیلى، رئیس ستاد [رسیدگی به امور] آزادگان آمد. گزارشى داد و گفت، در چند سال اخیر، وضع بدتر شده و رئیس‌جمهور، حمایت لازم را ندارد و خواست که از رهبرى بخواهیم سمت نمایندگى ولى‌ فقیه را هم به او بدهند؛ مثل بنیاد شهید و نظر خواست در مورد مسئله ادغام ستاد در بنیادهاى دیگر ایثارگران که این روزها مطرح است.

در شوراى امنیت [سازمان ملل]، انگلیس و آمریکا، نتوانستند پیشنهاد اصلاح برنامه تحریم عراق را به تصویب برسانند. در انگلیس، در جریان انتخابات، اختلاف بر سر پیوستن به پول واحد اروپا - یورو - شدید است؛ حزب کارگر، موافق پیوستن است و حزب محافظه‌کار مخالف. در اندونزى، بحران اوج گرفته و [عبدالرحمن] وحید، [رئیس‌جمهور]، پیشنهاد داده که اختیاراتش را با معاونش، خانم [مگاواتی] سوکارنو تقسیم کند و تهدید به انحلال پارلمان کرده است.

 

منبع: sharghdaily-931883

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد