hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > فرهنگی > (عکس) چگونه مصریان باستان اهرام را ساختند؛ «معمای بزرگ» حل شده است؟

(عکس) چگونه مصریان باستان اهرام را ساختند؛ «معمای بزرگ» حل شده است؟

بر اساس مطالعه‌ای که روز پنجشنبه توسط مجله Communications Earth & Environment منتشر شد، شاخه ۶۴ کیلومتری رودخانه که از مجموعه هرم معروف جیزه در میان شگفتی‌های دیگر می‌گذرد، هزاران سال در زیر بیابان و زمین‌های کشاورزی پنهان بود.

دانشمندان یک شاخه مدفون طولانی نیل را کشف کرده‌اند که زمانی در کنار بیش از ۳۰ هرم در مصر جریان داشت، که ممکن است معمای چگونگی جابجایی بلوک‌های سنگی عظیم توسط مصریان باستان برای ساخت بناهای تاریخی معروف را حل کند.

وجود رودخانه توضیح می‌دهد که چرا اهرام ۳۱ به صورت متوالی در امتداد یک نوار صحرایی در دره نیل بین ۴۷۰۰ تا ۳۷۰۰ سال پیش ساخته شده‌اند.

به گزارش مجله نیچر، نوار نزدیک پایتخت مصر باستان، ممفیس، شامل هرم بزرگ جیزه، خوفو، که تنها بنای باقیمانده از عجایب هفتگانه جهان باستان است، علاوه بر اهرام خفره و منکائوره ​​است.

به گزارش وب‌سایت Science Alert، باستان‌شناسان مدت‌ها بر این باور بودند که مصریان باستان از یک «آب مجاور» برای انتقال مواد غول‌پیکر مورد استفاده در ساخت اهرام استفاده می‌کردند.

بررسی‌های صحرایی و نمونه‌های رسوب از این محل وجود این شاخه را تأیید کرد و دانشمندان عنوان کردند که رودخانه زمانی قدرتمند به طور فزاینده‌ای با ماسه پوشیده شد و احتمالاً در طول یک خشکسالی بزرگ در حدود ۴۲۰۰ سال قبل آغاز شده است.

رمز و راز هرم بزرگ

اهرام جیزه در فلاتی در حدود یک کیلومتری سواحل رودخانه قرار داشتند. اینکه چگونه مصریان باستان توانسته‌اند چنین سازه‌های عظیم و طویلی بسازند، یکی از بزرگترین اسرار تاریخ بوده است.

طبق این مطالعه، مواد سنگین مورد استفاده در ساخت اهرام، که بیشتر آن‌ها از جنوب آمده بودند، «بسیار راحت‌تر از طریق رودخانه حمل می‌شدند».

رودخانه همچنین ممکن است نشان دهد که چرا اهرام در مکان‌های مختلف ساخته شده‌اند.

مسیر و حجم آب در طول زمان تغییر کرد و باعث شد که پادشاهان سلسله چهارم انتخاب‌های متفاوتی نسبت به پادشاهان سلسله دوازدهم داشته باشند.

بر اساس این مطالعه، این کشف نشان‌دهنده رابطه نزدیک بین جغرافیا، آب و هوا، محیط‌زیست و رفتار انسان است.

منبع: العین فارسی

منبع: faradeed-189178

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد