hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > قیمت پردازنده AMD Ryzen 7 7800X3D کاهش یافت

قیمت پردازنده AMD Ryzen 7 7800X3D کاهش یافت

AMD با کاهش قیمت پردازنده‌های گیمینگ سری Zen4 آماده‌ی عرضه نسل جدید پردازنده‌های دسکتاپ Zen5 می‌شود.

براساس فهرست فروش جدید فروشگاه Newegg، پردازنده‌ ۸ هسته‌ای AMD Ryzen 7 7800X3D با کاهش قیمت جدیدی مواجه شده است. تراشه Zen 4 شرکت AMD که تقریبا در همه‌ی فروشگاه‌های عرضه کننده رتبه‌های بالای پرفروش‌ترین CPU را در اختیار دارد، نیاز به معرفی ندارد. این تراشه نه‌تنها سریع‌ترین محصول AMD محسوب می‌شود، بلکه درحال حاضر به‌طور قابل توجهی ارزان‌تر از مدل‌های Core i9 اینتل است، توان مصرفی پایین‌تری دارد و عملکرد پایدارتری دارد.

علاوه‌بر فروشگاه Newegg، هم‌اکنون می‌توان Ryzen 7 7800X3D را در آمازون و B&H نیز با قیمت ۳۵۰ دلار خریداری کرد. این مدل چندی پیش ازطریق eBay هم با ۱۰ دلار کمتر از این نرخ فروخته می‌شد اما این پیشنهاد محدود بود و شامل دیگر فروشگاه‌های بزرگ نمی‌شد. درحال حاضر سه فروشگاه بزرگ این قیمت را برای تراشه AMD پیشنهاد کردند. بنابراین منطقی است که این قیمت را نرخ رسمی آن در نظر بگیریم.

قیمت پردازنده AMD Ryzen 7 7800X3D

انتظار می‌رود AMD ماه آینده از نسل جدید پردازنده‌های خود رونمایی کند که براساس اعلام گیگابایت، به‌عنوان سری Ryzen 9000 شناخته خواهند شد. این تراشه‌ها که برپایه معماری Zen 5 طراحی شدند، از همان سوکت نسل قبل استفاده خواهند کرد و احتمالا فروشگاه‌های عرضه کننده را به کاهش بیشتر قیمت پردازنده‌های نسل فعلی ترغیب کنند. البته هنوز تاریخ عرضه این محصولات مشخص نیست و ممکن است هنوز زمان ببرد تا شاهد عرضه گسترده این محصولات در بازار باشیم.

همچنین مشابه پردازنده‌های سری 7000، انتظار نمی‌رود که AMD بلافاصله از مدل‌های 3DV-Cache این تراشه‌ها رونمایی کند. پردازنده AMD Ryzen 7 7800X3D آخرین محصول از سری Raphael محسوب می‌شود که به تکنولوژی حافظه کش 3D V-Cache مجهز شده است. این CPU با ۱۰۴ مگابایت حافظه کش L2 و L3 بیش از دو برابر 7700X حافظه کش دارد. پردازنده‌ی گیمینگ 7800X3D از ۸ هسته، ۱۶ رشته استفاده می‌کند. فرکانس پایه این پردازنده ۴ گیگاهرتز و حداکثر فرکانس آن در حالت بوست ۵ گیگاهرتز است.

در پایان نظرات خود را در اینباره با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.

منبع: zoomg-368578

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد